سازمان ملل: کمک‌های هوایی به غزه نمی‌تواند جایگزین تحویل زمینی شود

به گفته هماهنگ کننده سازمان ملل ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق هواپیما یا از طریق دریا نمی‌تواند به اندازه کافی جایگزین تحویل زمینی شود.

هماهنگ کننده کمک‌های سازمان ملل متحد برای نوار غزه دیروز پنجشنبه پس از نشست پشت در‌های بسته شورای امنیت تاکید کرد که ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق هواپیما یا از طریق دریا نمی‌تواند به اندازه کافی جایگزین تحویل زمینی شود.

سیگرید کاگ گفت که پیام او به شورای امنیت سازمان ملل این بود که جامعه بین المللی باید «بازار غزه را با کالا‌های بشردوستانه پر کند» و «بخش خصوصی را دوباره انرژی بخشد» تا کالا‌های تجاری بیشتری بتوانند برای رفع نیاز‌های غیرنظامیان وارد شوند.

وی تاکید کرد: «تنوع مسیر‌های عرضه از طریق زمین» راه حل بهتری است. این آسان‌تر، سریع‌تر، ارزان‌تر است، به‌ویژه اگر بدانیم که نیاز به کمک‌های بشردوستانه به غزه برای مدت طولانی داریم.

اظهارات او پس از آن بیان شد که کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد که قصد دارد بندری در غزه بسازد تا کمک‌های بشردوستانه بیشتری را ارسال کند و پس از آن که چندین کشور از جمله ایالات متحده کمک‌های خود را از هواپیما‌ها در روز‌های اخیر حذف کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار