خطیب نماز جمعه کرمان:

نمایندگان منتخب مردم ، برای ۴ سال آینده برنامه داشته باشند

حجت الاسلام عربپور خطاب به نمایندگان منتخب گفت: برای ۴ سال آینده برنامه داشته باشید و مسائل مهم استان را احصا کنید تا اثرات بسیار خوبی را به مردم نشان دهید.

حجت الاسلام مهدی عربپور در نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلی امام علی (ع) با توصیه به رعایت به تقوای الهی و توجه به دستورات خداوند و پرهیز از منهیاتی که برای ما مشخص شده است، گفت: امر واجبی در ماه مبارک رمضان برای ما مشخص است,  در قرآن از این ماه نام برده شده است و فضیلت‌های آن ذکر شده است.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان واجب ما، روزه گرفتن است، افزود: روزه گرفتن برای ما اثرات زیادی دارد که می‌توان به فواید مادی و معنوی آن اشاره کرد و ماه رمضان افضل ماه‌ها است و روز‌ها و شب هایش از همه ساعات دیگر برتر است و ماهی با عنوان شهر الله شناخته شده است.

خطیب جمعه کرمان  بیان کرد: قرآن کریم در این ماه نازل شد و شب قدر هم در این ماه قرار دارد و فضیلت این شب قدر از هزار ماه برتر است؛ بنابراین قدر ماه باعظمتی را که در پیش داریم، بدانیم  و از تلاوت قرآن، ذکر دعاها، شب زنده داری و سایر اعمالی که در این ماه توصیه شده است، نیز بهره ببریم.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان توجه به تمیزی و نظافت محل‌های نماز بسیار مهم است؛ چرا که جاذبه بیشتری برای جوان و نمازگزار به همراه دارد؛ بنابراین در رعایت این امر کوشا باشیم.

وی با اشاره به تبلیغ و بیان آنچه که مهم است  و  پیشرو بودن در مسائل دین افزود: در ماه رمضان، توجه خاصی به جلسات تلاوت قرآن داشته باشید و قرار بر این است که در طرح ربیع در مساجد سوره حجرات تفسیر شود.

حجت الاسلام عربپور با تبریک مناسبت‌های پیشرو با اشاره به تاسیس بنیاد شهید که به روز شهدا نام گذاری شده است، گفت: مراقب باشیم که حق شهدا را ادا کنیم و قدردان شهدا باشیم و نگذاریم خونشان پای مال شود.

وی در خصوص انتخابات برگزار شده در ۱۱ اسفند، از مشارکت بالای در این همایش اجتماعی تشکر کردو افزود: به کوری چشم دشمنان، جمع زیادی پای صندوق‌های رای آمدند و این یک جهاد چشم گیر بود و از مسئولان می‌خواهیم که به خواسته و نگرانی مردم توجه کنند.

خطیب جمعه کرمان خطاب به نمایندگان منتخب گفت: مسئولیت بزرگی بر دوش دارید و برای اینکه این مسئولیت را به خوبی انجام دهید، حتما برای ۴ سال آینده برنامه داشته باشید و مسائل مهم استان را احصا کنید تا اثرات بسیار خوبی را به مردم نشان دهید و از طرفی دیگر با اتحاد بین  خود، ۱۰ نفر نماینده منتخب سراسر استان، اجازه سواستفاده گری به دیگران برای رسیدن به اهداف خودشان را ندهید که این برای خود، مردم و کشور مضر است؛ بنابراین توجه ویژه داشته باشید تا خدمات ارزنده‌ای را ارائه دهید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار