آغاز به کار سومین کنگره بین‌المللی شعر پیامبر مهربانی در زاهدان

سومین کنگره ملی شعر پیامبر مهربانی امروز پنجشنبه با حضور برگزیدگان این کنگره در تالار اشراق زاهدان آغاز به کار کرد.

علی سرگزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان در این مراسم گفت: به فرموده مقام معظم رهبری سیستان و بلوچستان استان خاطره‌ها و پایتخت وحدت اسلامی است.

سرگزی با اشاره به اینکه پیوند بین شیعه و سنی و قومیت‌های مختلف، سیستان و بلوچستان را از سایر استان‌های کشور متمایز کرده است، تصریح کرد: هر چه دشمنان تلاش می‌کنند به پیوندی که بیم مردمان این استان وجود دارد خدشه وارد کنند ناکام می‌مانند، چون این پیوند ناگسستنی است.

وی بیان کرد: سومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی از مدت‌ها پیش برنامه ریزی شده به طوری‌که اکنون (۱۷ اسفندماه ۱۴۰۲) افتتاحیه این کنگره و امشب اختتامیه آن را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی حول شخصیت و محور وجود مقدس و نازنین پیامبر است، پیامبری که وجود مقدسش نه تنها برای مسلمانان بلکه برای تمامی بشریت نعمت بزرگی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: زبان تجلی‌گاه جلوه‌های متعدد آدمی است و مظهر فرهنگ، آیین، دین، تاریخ، اسطوره و هویت ملت هاست و شعر، جوهر عواطف آدمی است که در احوالات مختلف از رنج و لذت تا بندگی و الهام را در بر گرفته است.

سرگزی افزود: شیرینی شعر و اثرگذاری آن در عرصه‌های مختلف ضمن ایجاد زمینه‌ی بالندگی آن فرصتی است تا حس آدمی به مسائل پیرامون را آشکار کند و به راستی چه سعادتی از این بالاتر که شاعران در نعت پیامبر این مشعل راه هدایت، انسان کامل و اسوه بی بدیل اخلاق و مهربانی زبان حال به زیباترین و ماندگار‌ترین شکل، زیبایی‌های سیره‌ی نبوی را به گوش جهانیان برسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار