شهروندخبرنگار کرمانشاه؛

نگاهی به قلعه تاریخی فراموش شده در ثلاث باباجانی + فیلم و تصاویر

شهروندخبرنگار ما با ارسال فیلم و تصاویری از به فراموشی سپرده شدن قلعه تاریخی میرآباد در شهرستان ثلات باباجانی ابراز نگرانی کرد.

قلعه تاریخی میرآباد در شهرستان ثلاث باباجانی استان کرمانشاه واقع شده و قدمت آن به دوره هزاره قبل از میلاد بر می‌گردد. این قلعه تاریخی جزء میراث فرهنگی و تاریخی کشورمان است، اما به گفته شهروند خبرنگار ما تاکنون به اثر تاریخی توجهی نشده و در حال تخریب است. در حالی که این اثر باستانی می‌تواند بهترین مکان برای جذب گردشگر در این نقطه از استان کرمانشاه و منطقه اورامانات شود. از عظمت قلعه میرآباد، خاک منحصر به فرد، رویش گیاهی متنوع و متفاوت آن نسبت به خاک و گیاهان دیگر منطقه نشان دهنده آن است که خاک این قلعه متعلق به مکان‌هایی دور دست است.

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام وقتتون بخیر این قلعه در شهر ما وجود دارد و جزء آثار بسیار گرانبهای کشور است و اشیای بسیار قدیمی در آن دفن هستند و تا چند سال پیش هم حتی درب ورودی داشت، اما متاسفانه به دلیل بی توجهی و بارش برف و باران درب مسدود شده و سال به سال در حال تخریب بیشتر است.  خواهش می‌کنم نسبت به مرمت و بازسازی این اثر تاریخی اقدام کنید تا بیشتر از بین نرود.

منبع: شهروندخبرنگار - کرمانشاه


بیشتر بخوانید:

تخریب آثار باستانی در ارومیه + تصاویر


 

تخریب آثار باستانی

تخریب قلعه تاریخی میرآباد

تصویری از تخریب قلعه تاریخی میرآباد

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار