وحدت در برنامه‌ریزی‌های مساجد با تشکیل قرارگاه ملی

با ایجاد قرارگاه ملی مساجد، وحدتی در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌ها شکل گرفت و باعث ایجاد یکپارچگی بین نهاد‌های مختلف شد.

مطهری مقدم مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: جایگاه مسجد در هندسه دینی را باید بشناسیم، چون مسجد در کنار قرآن و اهل بیت قرار می‌گیرد و اگر حقیقت مسجد را بدانیم دِین‌مان را بهتر ادا می‌کنیم.

او افزود: مسجد باید مجرای تطهیر جامعه از تمام گناه‌ها باشد و قبلاً هماهنگی بین نهاد‌های مربوطه برای ساماندهی برنامه‌های مساجد وجود نداشت که با تشکیل قرارگاه ملی مساجد در برنامه‌ریزی‌های مساجد و سیاست‌ها وحدتی ایجاد شد و در رویکرد و عملکرد نهاد‌ها یک هماهنگی و یکپارچگی ایجاد شد.

مطهری مقدم بیان کرد: پایگاه‌های مسجد تشکل‌های فعال و اثرگذاری هستند که باعث انسجام مردمی و وحدت در برنامه‌ریزی‌های مساجد شده اند. 


بیشتر بخوانید


مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ما این بود که قبلا قانونگذار و مجری قانون می‌گفت که یک متولی واحد برای بحث مساجد باید داشته باشید تا راحت‌تر موانع را پشت سر بگذارید که این خلأ به وسیله قرارگاه ملی مساجد جبران شد و با توجه ویژه‌ به مساجد، نهضت بازگشت به مسجد که از خواسته‌های مردم بود اجرایی شد.

او عنوان کرد: دو هزار و ۱۲۳ مسجد در استان جانمایی و ثبت شده‌اند و اعتبارات خوبی از سمت استانداری برای اقدامات عمرانی مساجد در نظر گرفته شده است هرچند که مسجد نهاد مردمی و از ساخت تا اداره مسجد با مردم است، ولی در استان باید نهاد‌های دولتی متقاعد شوند تا توجه بیشتری به مساجد داشته باشند.

مطهری مقدم به بحث بیمه حوادث و بیمه مسئولیت مدنی مساجد اشاره و عنوان کرد: امام جماعت شخصیت حقوقی مسجد است و هر مسجد می‌بایست که هیئت امنا داشته باشد و برای بیمه حوادث و بیمه مسئولیت مدنی اقدام کند تا در صورت ایجاد حوادث از امکان بیمه بهره‌مند شود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی بیان کرد: به طور مثال اخیرا حادثه ناگواری در یکی از مساجد استان باعث برق گرفتگی یک کودک و فوت وی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.