آغاز مرحله دهم طرح واکسیناسیون رایگان طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل

مرحله دهم طرح واکسیناسیون رایگان طیور روستایی در گلستان علیه بیماری نیوکاسل آغاز شده است.

محسن عبدالوند معاون سلامت اداره کل دامپزشکی گلستان گفت: به منظور افزایش سطح ایمنی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل و قطع چرخه تکثیر ویروس و انتقال به طیور صنعتی، اداره کل دامپزشکی استان گلستان مرحله دهم طرح واکسیناسیون رایگان نیوکاسل در طیور روستایی را آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: این عملیات با اولویت روستا‌های کانون، پر خطر و پر جمعیت و جلوگیری از سرایت به مرغداری‌های صنعتی و کمک به معیشت جامعه روستایی به صورت رایگان انجام می‌شود.

عبدالوند خاطرنشان کرد: نیوکاسل از جمله بیماری‌های مهم پرندگان است که در صورت ابتلای پرنده به آن، تلفات بالایی را در طیور بومی و صنعت مرغداری به همراه دارد.

وی افزود: استفاده از واکسن مناسب از جمله مؤثرترین راه‌های پیشگیری از بیماری نیوکاسل برای پیشگیری از شیوع این بیماری در بین جمعیت طیور است.

عبدالوند افزود: در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح و به منظور پوشش فراگیر و حداکثری طیور روستایی و در نتیجه افزایش ایمنی پرنده علیه بیماری مهلک نیوکاسل در سراسر استان، همکاری بخشداریها، دهیاری‌ها و روستاییان با ادارات دامپزشکی و اکیپ‌های واکسیناسیون بسیار کمک کننده و تاثیر گذار خواهد بود.

تاکنون ۹ طرح واکسیناسیون نیوکاسل در طیور روستایی استان با فواصل حدود ۶ ماه اجرا و در هر نوبت بالغ بر ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شده اند.

برچسب ها: دامپزشکی ، نیوکاسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.