شهروندان اردبیلی از مصرف بی‌رویه آب خودداری کنند

معاون شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با توجه با فرارسیدن ایام پایانی سال و شروع خانه تکانی‌ها، شهروندان از مصرف بی‌رویه آب خودداری کنند.

حمید فضائلی با بیان اینکه در ایام پایانی سال با شروع خانه تکانی‌ها و افزایش مصرف آب در تامین آب با مشکلاتی مواجه می‌شویم، گفت: با توجه به این شرایط در حال حاضر ورودی و خروجی سد یامچی برابر شده و هرچه به سمت روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم خروجی سد از ورودی سد بیشتر و خطر کمبود آب به تهدید جدی تبدیل خواهد شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: طی سال‌های اخیر وقوع خشکسالی‌های مکرر و مداوم و از سوی دیگر افزایش مصرف در بخش‌های مختلف، منابع آب را در معرض خطر قرار داده و لازم است شهروندان با حساسیت بیشتری به موضوع مصرف آب نگاه کنند تا در تامین آب آشامیدنی با مشکل مواجه نشویم.

به گفته او، کاهش ذخایر سدها و آب‌های سطحی و زیرزمینی به دنبال کاهش چشمگیر بارش‌ها در سال‌های اخیر، شرایطی ایجاد کرده که همگان باید به کاهش مصرف آب تمرکز و توجه داشته باشند.

فضائلی افزود: با توجه به هزینه‌های بالای تامین، تصفیه و انتقال آب مصرفی، لازم است شهروندان با کمی احتیاط در مصرف، مانع از هدررفت آب در این ایام شوند.

او با اشاره به کاهش بارش‌ها در ماه‌های منتهی به پایان سال گفت: با توجه به اینکه در ماه‌های بهمن و اسفند سال جاری بارش‌ها به شکلی چشمگیری کاهش داشته، باید از مصرف بی‌رویه آب پرهیز شود تا در فصل بهار و تابستان با قطعی آب مواجه نشویم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.