از «شلوار سه خطی» تا «پالتو مشکی»؛ شهدایی که کابوس نتانیاهو شدند + فیلم

تصاویر مبارزات نیرو‌های جهاد اسلامی در نوار غزه که شجاعت و رشادت آنان مثال زدنی است به نماد مبارزه فلسطینیان تبدیل شده است.

پس از عملیات طوفان الاقصی شاهد نبرد نابرابر، اما ابتکارآمیزی از سوی رزمندگان مستقر در غزه در برابر رژیم صهیونیستی بوده‌ایم. این درحالی است که اسرائیل اگرچه با هدف ایجاد رعب و وحشت شمار زیادی بمب بر سر مردم مظلوم غزه ریخته است، اما در نبرد زمینی نتوانسته به اهداف خود دست پیدا کند. 

بر همین اساس این رژیم سعی دارد با بستن راه‌های کمک رسانی به مردم مظلوم غزه آنان را هر چه بیشتر تحت فشار قرار دهد تا جایی که حالا بعد از بمباران‌های پی در پی که گفته می‌شود تعداد و حجم آن بیشتر از تعداد بمباران جنگ‌هایی است که اغلب چند سال طول می‌کشد، صهیونیست‌ها سیاست اعمال گرسنگی در نوار غزه را پیش گرفته‌اند.

توئیت

در همین راستا رزمندگان مقاومت در غزه آنچنان جانانه و با رشادت تمام در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده‌اند که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هر یک به نمادی از مقاومت تبدیل شده‌اند.

یکی از شهدایی که یاد آن هنوز بعد از چند ماه شهادت از خاطر افکارعمومی در شبکه اجتماعی نمی‌رود، شهیدی است که با لباس ورزشی در جبهه جنگ در مقابل ارتش اسرائیل حضوری تاثیرگذار داشت و به «شلوار سه خط» معروف شد.

توئیت

ویدئو‌ها و تصاویر مبارزه این رزمنده که حضوری محسوس در جبهه نبرد در مقابله با نظامیان تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی و انهدام تانک‌ها و جنگ‌ابزار‌های آن‌ها داشت، باعث واکنش شورانگیز کاربران فضای مجازی شد و در مراسم ۲۲ بهمن امسال برخی از جوانان با پوشیدن لباس ورزشی سه خط گردان مقاومت مخصوص به این شهید را نمادسازی کردند.

توئیت

شهید دیگری که در فضای مجازی و رسانه‌ها تاثیر عمیقی بر روی افکارعمومی داشت، یکی از نیرو‌های مقاومت فلسطین بود که در جریان حملات پهپادی رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شدت زخمی شده بود. وی در لحظه شهادت به حالت سجده در آمد و به لقاء الله پیوست.

همچنین اخیرا خبر شهادت یکی دیگر از رزمندگان مقاومت در غزه مورد توجه افکارعمومی در شبکه اجتماعی ایکس قرار گرفته است.

پیشتر فیلمی از مبارزه این نیروی مقاومت که با پالتو مشکی در شبکه‌های اجتماعی شاخص شده بود، در فضای مجازی منتشر شد که تاثیر عمیقی روی افکارعمومی گذاشت. او در این فیلم با موفقیت یک تانک ارتش رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار می‌دهد و منهدم می‌کند.

توئیت

همچنین در آبانماه سال جاری کانال تلگرامی «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی تصاویری از حملات موفق نیرو‌های خود به تانک‌ها و خودرو‌های زرهی ارتش اسرائیل در غزه را منتشر کرد. 

در بخشی از این تصاویر یکی از نیرو‌های جوان مقاومت در حالی دیده می‌شود که در گوشه‌ای از خیابان‌های غزه پنهان شده و منتظر تانک مرکاوای اسرائیلی است. او ناگهان با سلاح آرپی‌جی که روی دوشش قرار دارد، ظاهر می‌شود و تانک مرکاوای اسرائیلی را هدف قرار می‌دهد.

این جوان فلسطینی که به دلایل امنیتی صورتش در تصاویر پوشانده شده بود، بعد از شکار تانک اسرائیلی، دوان دوان در حالی که از شدت خوشحالی به آسمان می‌پرد، فریاد می‌زند: «ولعت!» یعنی «آتش گرفت!»

تصاویر مبارزات نیرو‌های جهاد اسلامی در نوار غزه که شجاعت و رشادت آنان مثال زدنی است به نماد مبارزه فلسطینیان تبدیل شده و مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. این شهدا به الگویی برای مقاومت تبدیل شده‌اند و چه در زمان حیات‌شان و چه پس از شهادت رفتار و منش آنان به کابوسی برای اسرائیل و نتانیاهو تبدیل شده است.

توئیت

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Shadi
۰۸:۲۱ ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
به اینا میگن مررررررردددددددد
United States of America
ramin
۰۸:۰۱ ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
الله اکبر

اینها مصداق مردان الهی هستند

مسوولان ایران هم نگاه کنند و جهاد وار خدمت کنند. اجرکم عندالله
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۰۶:۴۱ ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
ماشالله شیر مردان
آخرین اخبار