یک سوم جمعیت اصفهان، خانواده شهید و ایثارگر هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان گفت: یک سوم جمعیت پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان را خانواده‌های شهدا و ایثارگران تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان در آیین بزرگداشت «روز شهید» در گلستان شهدای این شهر گفت: یک سوم جمعیت پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان را خانواده‌های شهدا و ایثارگران تشکیل می‌دهند.

 مسعود احمدی‌نیا  افزود: برای تمدن‌سازی اسلامی و ادامه جریانی که امام خمینی (ره) در جهان ایجاد کرد، بهترین و والاترین سرمایه اجتماعی، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و در مجموع ملتی هستند که در ۱۱ اسفند امسال با حضور گسترده خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری حماسه آفریدند.

وی بر ضرورت تکریم خانواده‌های شهدا و جانبازان تاکید کرد و گفت: درک واقعی از یک خانواده شهید، جانباز و آزاده لازمه ادامه فرهنگ ترویج ایثار و شهادت است و در این مسیر باید مراقب باشیم که با رفتار و کردار خود به فرهنگ برگرفته از جهاد تبیین، بی‌مهری نکنیم.

جانشین مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان نیز در این مراسم گفت: شهدا در مسیر تفکر و مکتب امام حسین (ع)، آگاهانه و با انتخاب خود وارد شدند و تا آخرین لحظه عمرشان به این راه ادامه دادند.

حجت‌الاسلام عبدالامیر خطاط افزود: سفارش شهدا به مردم این بود که این مسیر را ادامه دهید و نگذارید علم امام حسین (ع) بر زمین افتاده شود.


 در پایان این مراسم از ۲ نرم‌افزار «شهدای حریم حرم» و «شهدای معلم» شامل زندگینامه، وصیت‌نامه و آثار آنها، رونمایی شد.

 ۲۲ اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۳ به نام «روز شهدا» نامگذاری شده است.

استان اصفهان ۲۴ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.