عابدینی: مالکیت سرخابی‌ها را به مردم بدهند/ پرسپولیس گوشت قربانی شده است

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: بانک‌ها به طور عملی از جیب مردم دارند هزینه می‌کنند و به نظرم سرخابی‌ها را به مردم بدهند.

امیر عابدینی مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره اینکه سرخپوشان را می‌خواهند به بانک خصوصی بدهند، اظهار کرد: هر نهاد دولتی و یا خصوصی که مدعی است می‌تواند این ۲ باشگاه را خریداری کند اول باید ترازش داده شود و مردم باید در جریان گزارش حسابرسی و بالانس سیستم مالی‌اش قرار بگیرند که آیا این بانک در شرف ورشکستی است یا نه! آیا وضعیت مالی‌اش سودآور است؟ بانک‌ها  و بنگاه‌های اقتصادی به طور عملی از جیب مردم دارند هزینه می‌کنند. چرا خود مردم این ۲ باشگاه را اداره نکنند؟

او افزود:  اگر کسی برای این ۲ باشگاه هزینه کرد و یا اگر کسی یک سهم از این باشگاه‌ها را خرید از مالیات‌شان کسر شود و بعد از آن یک مجمع فرهیختگان و مدیران  باید در مسند کار بنشینند و روی این پروژه کار کنند و تا روزی که این کار را نکنند و باری به هر جهت باشد و برای اینکه رفع مسئولیت کنیم و این اتفاقات می‌افتد. به نظرم به تدریج این موضوع به زنگ خطر می‌رسد و فیفا عذر این ۲ باشگاه را بخواهد و این ۲ باشگاه فقط می‌توانند در لیگ ایران بازی کنند و دیگر به بازی‌های لیگ قهرمانان فکر نکنند.

عابدینی تصریح کرد: اگر مجوز حرفه‌ای به این ۲ باشگاه بدهند در صورتی که مالکیت مشترک حل نشود باطل می‌شود. اگر این‌ها یک منطق کارشناسی پشت حرفشان نباشد آن‌ها ما را باور نمی‌کنند. تمام دیوار‌های باور ما ریخت و دیوار حاشا بلند شده است.

او درباره اینکه واگذاری ۸۰ درصد از مالکیت سرخپوشان به تامین اجتماعی لغو شد، گفت: وقتی یک باشگاه ورشکسته است، نمی‌شود آن را به ارگانی که خودش ورشکسته است سپرد. تامین اجتماعی بضاعت ندارد تا به کسانی که به آن‌ها تعهد دارد تامین کند آن وقت می‌خواهد باشگاه داری کند؟ قطعا اگر تامین اجتماعی مالک پرسپولیس می‌شد یک بدهکاری به این سازمان اضافه می‌شود. امیدوارم که دولت دقیق و حساب شده بررسی کند و با عجله و بدون حساب و کتاب و بدون بررسی کردن این کار را انجام ندهد. این تصمیمات اشتباه خیلی گرفته می‌شود. فوتبال هنجار اجتماعی است و آن را به ناهنجاری اجتماعی تبدیل  کنیم وحشتناک می‌شود.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: این تصمیم ساختاری  و مدیریتی است و در مورد مسئله‌ای تصمیم می‌گیرند که برای خودشان نیست و این برند برای مردم است. بیایند تحقیق و تفحص کنند و بگویند  اینجایی که می‌خواهیم باشگاه پرسپولیس را بدهیم، آیا او می‌تواند امانت‌داری کند؟ مسئولان باید سریع تصمیم منطقی بگیرند. متاسفانه پرسپولیس گوشت قربانی شده است و آقایان استفاده مطلوب نمی‌کنند و سوءاستفاده می‌کنند.‌ ای کاش این خرد و بینش و آگاهی بود که آقایان کمیته‌ای تشکیل می‌دادند و وزیر ورزش رئیس کمیته می‌شد و ۳ ۴ پیشکسوت هم از ۲ باشگاه در این کمیته حضور داشتند و ۲ ۳ کارشناس قوی اقتصادی هم در این جلسه حضور داشتند و تصمیم می‌گرفتند و تقدیم دولت می‌کردند و همه جوانب را دیده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اهالی بره ره
۰۹:۵۶ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
یا علی مدد:
آقای عابدینی ، پیشکسوتان ریز و درشت (مثل بعضیها که فقط برای یک نیم فصل آنهم نیمکت نشین بوده) باشگاهتون که ماشالله کم نیستند ، توصیه کنید بجای اینهمه اظهارفضل و مصاحبه برای هرامر کوچک و کم اهمیت بیایند برای نجات تیمتون ، سرمایه هاشون را روی هم گذاشته و اقدام بخرید باقیمانده این گوشت قربانی نمایند!!!
آخرین اخبار