آموزش صد نفر از امداد گران هلال احمر در دوره‌های تخصصی امداد و نجات

 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از برگزاری دوره‌های تخصصی جستجو و نجات در آوار، جاده و اصول پیمایش و ناوبری خبر داد.

 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از برگزاری دوره‌های تخصصی جستجو و نجات در آوار، جاده و اصول پیمایش و ناوبری ویژه ١٣۵ نفر از امدادگران این جمعیت خبر داد.

رضا فلاح گفت: با توجه به روز‌های پایانی سال و آغاز سال جدید دوره‌های تخصصی امدادونجات در آوار، جاده و اصول پیمایش و ناوبری ویژه ١٣۵ نفر از امدادگران سراسر شعب در محل مرکز کشوری آموزش‌های تخصصی امدادونجات جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.


وی با ا‌شاره به برگزاری دوره آموزشی جستجو و نجات در آوار افزود: فراگیران در این دوره با انواع سازه‌ها، انواع آوار، نحوه نجات افراد از زیر آوار، اصول کار با تجهیزات موردنیاز در آواربرداری، درمان‌های اضطراری و همچنین همکاری و هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط، مطالب تخصصی آشنا شدند.


وی در ادامه به دوره آموزشی اصول پیمایش و ناوبری اشاره کرد و بیان کرد: اصول گام برداری، ناوبری جی پی اس، اصول سنگ نوردی، حمایت بدنی، مخاطرات، هواشناسی، بیماری و گزش‌ها از جمله سرفصل‌های آموزشی این دوره بود.


فلاح با اشاره به برگزاری دوره تخصصی جستجو و نجات در حوادث حمل و نقل (جاده) تصریح کرد: فراگیران علاوه بر دروس تئوری، سرفصل‌هایی همچون آمادگی و همــاهنگی، مدیریت صحنه، تثبیت مصدوم، جستجو و روش‌های دسـترسی به مصدوم، رها سازی و حـمل مصدوم، تریـاژ وآشـــنایی با تجهیزات آمـبولانس و نحوه کاربری آنها، آشنـایی با خودرو نجات و تجهیزات آن، از مهمترین مباحث و سرفصل‌های آموزشی این دوره است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار