تلاش شبانه‌روزی کارکنان آبفای زهک در سخت‌ترین روزهای آبی تداوم دارد

مدیر امور آب و فاضلاب زهک در تشریح عملکرد برای گذر از روزهای سختِ تنش آبی در این شهرستان گفت: تیم‌های تعمیر، نگهداری و شبکه آبفا به طور شبانه روز در صدد رفع مشکلات آبی مردم هستند.

غلامحسین لکزائیان‌پور  بیان کرد: با کاهش منابع آبی چاه‌نیمه‌های منطقه‌ سیستان و بروز تنش آبی در برخی روستاهای بالا دستِ این شهرستان، تیم‌های تعمیر و نگهداری و اتفاقات شبکه به صورت شبانه‌روزی در صدد رفع مشکلاتِ آبی مردم برآمدند.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات کوتاه مدت و میان مدت شرکت آب و فاضلاب در جهت رفع تنش‌های آبی شهرستان زهک، از آبرسانی سیار ۱۶ روستا در بخش‌های مرکزی و جزینک این شهرستان با ۱۲ دستگاه تانکر آبرسانی سیار و انتقال ۱۰۷ سرویس تانکر آبرسانی سیار و توزیع یک میلیون و ۱۲۴ هزار لیتر آب در روستاهای دچار تنش آبی در یک ماه اخیر خبر داد.

مدیر امور آب و فاضلاب زهک افزود: یکی دیگر از اقدامات اضطراری جهت کاهش تنش آبی را ساخت سکو و نصب ۱۴ عدد مخزن ثابت پنج هزار لیتری آب در ۱ ۲ روستای شهرستان است، همچنین اقدامات لازم برای استقرار مخازن ثابت آب در سایر روستاهای دچار تنش آبی در این شهرستان در روزهای آتی ادامه دارد.

وی ادامه داد: شناسایی و قطع ۱۵ فقره انشعاب غیر مجاز آب در سطح روستاهای شهرستان، در سه هفته اخیر از دیگر اقدامات صورت گرفته در جهت رفع تنش آبی است که ۲ تیم استانی و شهرستانی اجرائیات در سطح شهرستان در جهت شناسایی و قطع انشعابات غیرمجاز آب هم حضور دارند.

لکزاییان‌پور تعویض بیش از ۲۵ فقره کنتور معیوب در ۲ هفته اخیر در سطح روستاهای زهک را به عنوان یکی دیگر از اقدامات مدیریت شبکه و کاهش هدر رفت ظاهری آب برشمرد و از تعویض تعداد زیادی از کنتورهای خراب مشترکین در چند ماه آینده خبر داد و گفت: تعویض شیرآلات و اتصالات معیوب و پایدار کردن شبکه آب آشامیدنی روستاهای قلعه نو و کد خدا رستم و همچنین اجرای ۵۰ متر خط انتقال کمکی سایز ۱۶۰میلیمتر در مجموعه کوهک و رفع اساسی تنش آبی روستاهای کوهک،جریکه و حاجی عیسی اشترک از دیگر اقداماتی است که با انجام آن آب آشامیدنی بیش از ۱۲ هزار مشترک پایدار شد.

برچسب ها: آبفا ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار