بررسی سه روزه تفریغ بودجه شهرداری مشهد موجب اعتراض اعضای شورای شهر شد

بررسی تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد در بازه زمانی سه روزه، نقد برخی اعضای شورا را موجب شد و جلسه علنی این شورا را با حاشیه همراه کرد.

روز دوشنبه در یکصد و یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، لایحه تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری برای تصویب بررسی شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با انتقاد از تصویب عجله‌ای این تفریغ بودجه اظهار کرد: بررسی لایحه تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ در شورا در دست انجام است، اما برخی از اعضا با اصرار و فشار به هر طریقی می‌خواهند تفریغ بودجه را مصوب کنند.

موسی الرضا حاجی بگلو افزود: مدیریت شهری باید براساس بودجه سالانه عملکرد داشته باشد و ارزیابی این عملکرد در تفریغ بودجه مشخص می‌شود.

وی اضافه کرد: این که تفریغ بودجه طی سه روز بخواهد انجام شود جای تاسف است و انحرافات سنگین در این بودجه نباید نادیده گرفته شود.

نایب رییس شورای عالی استان‌ها گفت: بودجه، حق شهر و بیت المال است و از دستگاه‌های امنیتی و نظارتی می‌خواهم به تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ شهرداری ورود کنند.

حاجی بگلو افزود: بررسی و تصویب تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری حدود سه ماه و تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ حدود یک ماه به طول انجامید، اما بررسی تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ در بازه زمانی سه روزه انجام شد و این که به خاطر عده‌ای اینچنین عمل شود، زیبنده نیست.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: تفریغ بودجه ۱۴۰۱ شهرداری در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شد و از آنجا که اصرار بود تا قبل پایان سال به انتها برسد از بررسی کارشناسانه مغفول ماند.

حسین حسامی افزود: بررسی عملکرد یک ساله شهرداری در سه روز ظلم به مردم است.

حسن موحدیان رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: لایحه تفریغ بودجه ۱۴۰۱ شهرداری از شهریور امسال در کمیسیون‌های شورا مطرح شده است و نباید این زحمات نادیده گرفته شود.

جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر مشهد امروز ۲۸ اسفندماه به منظور بررسی و تصویب تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ تا عصر ادامه دارد.

بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد حدود ۲۶۰ هزار میلیارد ریال بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار