کشف ۸ هزار و ۷۳۲ کیلوگرم مواد مخدر در گلستان

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گلستان گفت: سال گذشته هشت هزار و ۷۳۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف و ضبط شد.

مجید زائری گفت: این میزان مواد کشف شده نسبت به مدت مشابه سال ماقبل ۱۳ درصد کاهش دارد.

وی بیان کرد: بیشترین نوع مواد مخدر کشف شده به میزان چهار هزار و ۴۱۸ کیلو و ۵۶۹ گرم مربوط به تریاک بود که مقدار آن ۳۰ درصد کمتر از سال قبل است.

وی خاطرنشان کرد: میزان ماده مخدر کشف شده حشیش در سال قبل با ۱۳۲ درصد افزایش به ۲ هزار و ۴۶۶ کیلو و ۷۳۰ گرم رسید و مرفین کشف شده هم که ۹۷ درصد کاهش داشت به پنج کیلو و ۴۰۰ گرم رسید.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گلستان گفت: هرویین کشف شده با رشد ۸۹ درصدی به ۴۷ کیلوگرم و شیشه با کاهش ۱۱ درصدی به ۴۵۰ کیلوگرم رسید.

زایری افزود: سال گذشته ۳ هزار و ۴۷۲ قاچاقچی و خرده فروش دستگیر شدند که رشد ۳۷ درصدی دارد.

وی ادامه داد: همچنین پارسال ۱۰ هزار و ۹۳۷ معتاد دستگیر شدند که این تعداد هم رشد ۳۵ درصد را نشان می‌دهد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گلستان گفت: میزان قرص‌های متادون و ترامادول کشف شده که رشد ۸۱۱ دارد به تعداد یک میلیون و ۶۴۶ هزار و ۲۲۷ عدد بود.

وی بیان کرد: در عملیات‌های مختلف سال قبل ۵۷ دستگاه خودروی سبک و سنگین با رشد ۲۱ درصد توقیف و ۱۳ قبضه انواع سلاح با رشد ۳۰ درصدی کشف شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گلستان گفت: در این طرح‌ها ۷۸۷ خرده‌فروش و سه هزار و ۲۴۲ معتاد متجاهر شناسایی و دستگیر شدند.

زایری اضافه کرد: در این مدت ۹۵۶ نقطه آلوده در معابر عمومی و ۵۲۸ نقطه آلوده پیرامون فضا‌های آموزشی پاکسازی شد.

وی افزود: در این طرح‌ها ۹۸۸ کیلوگرم مواد مخدر، ۴۱ هزار و ۹۸۸ عدد انواع قرص، ۳۰ هزار و ۷۳۶ سی‌سی شربت کشف و هفت واحد مسکونی و پنج واحد صنفی پلمب شد.

منبع: ایرنا

برچسب ها: کشف مواد مخدر ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.