مسافران اولین قطار اعزامی به مشهد مقدس بدرقه شدند + فیلم و تصاویر

همزمان با ایام نوروز ۱۴۰۳ و تقارن این ایام با بهار قرآن و ماه مبارک رمضان، مسافران اولین قطار اعزامی به مشهد مقدس بدرقه شدند.

همزمان با ایام نوروز ۱۴۰۳ و تقارن این ایام با بهار قرآن و ماه مبارک رمضان، مسافران اولین قطار اعزامی به مشهد مقدس در سال جدید، توسط مسئولین راه آهن فارس و خادمین آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) بدرقه شدند.

این مراسم مذهبی، معنوی به منظور بدرقه زائرین حضرت علی بن موسی الرضا (ع) توسط خادمین آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) برگزار شد که با اجرای مراسم پرچم گردانی، تلاوت صلوات خاصه به صورت زنده و اهدای بسته‌های متبرک آن آستان، مسافرین اولین قطار اعزامی در سال ۱۴۰۳ از ایستگاه راه آهن آیت الله حائری شیرازی به مقصد مشهد الرضا (ع) اعزام شدند.

بازگشایی غرفه های صنایع‌دستی فارس در جشنواره نوروزانه راه آهن

صنایع‌دستی فارس در ایام نوروز گردشگران بسیاری از سراسر کشور را به خود جذب کرده است؛ منبت، خاتم، دستبافته‌های عشایری و سایر هنرهای دستی که برگرفته از هویت و حاصل ذوق و هنر مردمان این استان هستند در این ایام به عنوان هدیه دلنشین و ماندنی برای گردشگران به شمار می‌روند. 

مدیرکل راه آهن فارس گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، در ایام نوروز غرفه های صنایع دستی در ایستگاه راه آهن آیت الله حائری شیرازی راه اندازی شد و فعالان این صنعت محصولات متنوع خود را به مسافران عرضه کردند.

او افزود: صنایع دستی فارس در طول سال‌های متمادی به عنوان نماینده هنر اصیل ایرانی در جهان شناخته شده است، لذا با هدف حمایت از هنرمندان خوش ذوق و خلاق این صنعت شرایطی را فراهم آوردیم تا گردشگران داخلی و خارجی خواستار محصولات و فرآورده‌های دست‌ساز این هنرمندان بتوانند به سهولت قبل یا بعد از سفر به این محصولات دسترسی داشته باشند.

اجرای گروه موسیقی سنتی در ایستگاه راه آهن آیت الله حائری شیرازی

مسافران نوروزی قطار‌های فارس با اجرای زنده گروه موسیقی سنتی رهاوی در فضایی شاد، زمان انتظار سوار شدن به قطار را سپری کردند و با اجرای موسیقی سنتی به وجد آمدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار