تردد بیش از ۱۰.۵ میلیون خودرو از جاده‌های قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: آمار تردد خودرو‌ها از جاده‌های ارتباطی استان از ۲۵ اسفند ماه گذشته تا چهارم فروردین ماه جاری، ۱۰ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۸۳۴ دستگاه به ثبت رسیده است.

جواد حق لطفیمدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین با اشاره به افزایش هشت درصدی تردد‌های صورت گرفته امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تصریح کرد: تعداد تردد خودرو‌ها از راه‌های اصلی و آزادراهی استان طی سال گذشته ۹ میلیون و ۷۸۵ هزار و ۴۴۳ دستگاه بود.

وی ادامه داد: روز گذشته و همزمان با پایان موج نخست سفر‌های نوروزی، یک میلیون و ۳۷۸ هزار و ۴۴۳ دستگاه خودرو از مسیر‌های ارتباطی استان تردد داشتند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

حق لطفی به جا به جایی مسافران نوروزی استان از طریق پایانه‌های حمل مسافر هم اشاره کرد و گفت: از ۲۵ اسفنده ماه گذشته تا پایان چهارمین روز از تعطیلات نوروزی ۲۲ هزار و ۷۸۶ مسافر توسط ناوگان اتوبوس و سواری پایانه‌های مسافربری استان به اقصی نقاط کشور جا به جا شدند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۶ هزار و ۶۲۳ مسافر بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز موج دوم سفر‌های نوروزی به رانندگان توصیه می‌کنیم تا جاده را جزوی از سفر خود بدانند و به ازای هر ۲ تا سه ساعت ضمن توقف چند دقیقه ای، ادامه مسیر دهند و در طول سفر نیز با رعایت فاصله طولی و خودداری از صحبت کردن با تلفن همراه و سرنشینان خودرو، از هرگونه عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد خود اجتناب ورزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار