میرزاده:

به تمام گروه‌های خونی و به ویژه گروه‌های خونی منفی نیاز داریم

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر به تمام گروه‌های خونی و بویژه گروه‌های منفی نیاز داریم و از تمام افراد درخواست می‌کنیم که اهدای خون را در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان فراموش نکنند.

میرزاده مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به کاهش اهدای خون در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان گفت : این درحالی است که بیماران همواره به خون نیاز داشته و از هیچ منبعی جز اهداکنندگان نمی‌توان خون مورد نیاز آنها را فراهم کرد.

میرزاده افزود: در ایام نوروز با توجه به افزایش مسافرت، افزایش تصادفات هم محتمل است، بنابراین مراکز درمانی به خون بیشتری نیاز خواهند داشت.

وی بیان کرد: در حال حاضر به تمام گروه‌های خونی و بویژه گروه‌های منفی نیاز داریم و از تمام افراد درخواست داریم که اهدای خون را در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان فراموش نکنند.

وی با تاکید بر اینکه روزه داری هیچ منعی برای اهدای خون ندارد گفت: افراد روزه دار می‌توانند در طول مدت روزه هم اهدای خون داشته باشند، اما ترجیحا اهدای خون در ساعات اولیه صبح، ساعات نزدیک به افطار و بعد از افطار توصیه می‌شود.

میرزاده گفت: افرادی که قصد اهدای خون در ماه مبارک را دارند توصیه می‌شود مایعات بیشتری در فاصله افطار تا سحر مصرف کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۲۲ شب آماده پذیرش اهدا کنندگان است و در شب‌های قدر فرایند خونگیری تا ساعت ۲۳ ادامه دارد. مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با درخواست مجدد از تمام افراد برای اهدای خون گفت: واحد‌های اهدایی خون نهایتا تا یک ماه قابل نگهداری هستند و پلاسما هم فقط سه روز قابلیت نگهداری دارد و اگر به تعداد کافی اهدا کننده نداشته باشیم، قطعا بیماران دچار مشکل می‌شوند، بنابراین از تمام افراد درخواست داریم حتما برای اهدای خون در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز مراجعه کنند.

در سال گذشته بیش از ۷۳ هزار اهدا کننده به مراکز خونگیری مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۵۸ هزار نفر موفق به اهدای خون و پلاکت شدند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار