امام جمعه بوشهر:

گروه‌های جهادی که کار فرهنگی انجام می‌دهند حمایت شوند

امام جمعه بوشهر گفت: از گروه‌های جهادی، شورای مدیریت مردمی فرهنگ، نهادها، سپاه، بسیج، هلال احمر، آموزش و پرورش که کار فرهنگی انجام می‌دهند با حمایت شوند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت لیالی قدر عنوان کرد: شب قدر یک شب است، اما در فرهنگ شیعه سه شب متحمل است ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان، هر کدام که باشد نیاز است این شب‌ها را احیا کنیم و پاس بداریم.

وی، اسلام را دین فرهنگ پایه دانست و تصریح کرد: نظام حکمران اسلام بر اساس فرهنگ محوری است به همین جهت در هندسه حکمرانی نظام، فرهنگ اساس است و کانون منظومه حکمرانی محسوب می‌شود.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: آسیب‌های فرهنگی در جامعه به معنای این است که به تمام نظام حکمرانی و هندسه جامعه آسیب وارد می‌کند به همین خاطر رهبر معظم انقلاب اسلامی فراوان به فرهنگ محوری تأکید دارند.

وی با تأکید بر توجه ویژه مسؤولان در فضای ملی و استانی نسبت به امور فرهنگی جامعه اضافه کرد: اعتبارات فرهنگی باید به در لایحه بودجه اندازه‌ای باشد که مسؤولان فرهنگی، فعالان این حوزه و گروه‌های جهادی فرهنگی بتوانند به راحتی کار فرهنگی انجام دهند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، توازن بین اعتبارات فرهنگی و عمرانی را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: هر جایی که به فرهنگ و عرصه برنامه‌ریزی، مدیریت، نظارت و بازتولید برنامه‌ها و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی توجه شود آن سرزمین و منطقه دارای آرامش، رشد و پیشرفت لازم می‌شود.

وی با بیان اینکه نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی دچار مشکل بودجه هستند گفت: از رئیس جمهور، دولت، استاندار بوشهر و مسؤولان سازمان برنامه و بودجه تقاضا می‌شود در عرصه بودجه و حمایت از گروه‌های فرهنگی ضمن عنایت ویژه، تجدید نظر کنند.

صفایی بوشهری، با قدردانی از دستگاه‌ها و گروه‌های مختلف و فعالان عرصه فرهنگی استان بوشهر تصریح کرد: از گروه‌های جهادی، شورای مدیریت مردمی فرهنگ، نهادها، سپاه، بسیج، هلال احمر، آموزش و پرورش که کار فرهنگی انجام می‌دهند با حمایت شوند.

وی با اشاره به سرکشی از فعالیت گروه‌های جهادی فرهنگی در بوشهر اضافه کرد: واقعاً فعالیت این گروه‌ها و نهاد‌ها از جمله دانشجویان، طلاب، خانم‌ها آقایان جای تشکر و قدردانی دارد ولی این عرصه در حداقل امکانات و حمایت قرار دارند، این صحیح نیست باید با حمایت از آنها خدمات این گروه‌ها و نهاد‌ها ارج گذاشته شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری قرارگاه ساماندهی سواحل را دارای ساختار قانونی دانست و تأکید کرد: باید از این مجموعه حمایت ویژه شود و قرارگاه عفاف و حجاب باید ورود و به وظیفه قانونی خودش عمل کند، مردم بیش از قانون نمی‌خواهند تا شاهد حرمت‌شکنی و هنجارشکنی نباشیم و تمام فضای جامعه فرهنگی و دینی با آرایه‌های اسلامی شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با محکوم کردن جنایات اسرائیل غاصب در غزه و فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی ذاتاً دارای توحش، تفکرات تبعیض نژادی، خود برتر بینی و دارای روحیه و رویه جنایت است.

وی با دعوت همگان برای شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید کرد: مردم با حضور گسترده در این راهپیمایی نشان دهند که مردم عزیز غزه تنها نیستند و به جهان نشان دهیم که نگاه مردم ایران، اسلامی و مبارزه با ظلم جهانی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در این روز در ساختار سیاسی کشور و تاریخ ایران روز بزرگی است و در این روز دوران شاهنشاهی به پایان رسید و نظام جمهوری اسلامی ایران مستقر و تثبیت شد.

وی با اشاره به اینکه امام راحل دستور به رأی گذاشتن جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ فروردین را اعلام کردند گفت: با اینکه همه مردم خواهان ایجاد جمهوری اسلامی در ایران بودند ولی امام راحل با هوشمندی و بصیرت آن را به رأی گذاشتند تا در تاریخ ماندگار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.