بازدید بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : از شروع سفر‌های نوروزی تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند.

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به استقبال خوب میهمانان نوروزی از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه، گفت : از ۲۴ اسفند تا پایان عصر روز گذشته (۱۰ فروردین) جمعا یک میلیون و ۶۳۳ هزار و ۶۲۴ نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه بازدید کرده‌اند. 

وی افزود: در بین جاذبه‌های گردشگری استان بیشترین آمار بازدید با ۷۱۰ هزار نفر مربوط به جاذبه‌های طبیعی است و پس از آن آثار و بنا‌های تاریخی با ۴۵۵ هزار نفر و جاذبه‌های تفریحی با بیش از ۲۰۰ هزار نفر در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. 

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه از اسکان ۱۵۴ هزار و ۳۵۱ مسافر نوروزی نیز در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان در ایام نوروز خبرداد و گفت: ۵۱.۳۳ درصد از کل مسافران نوروزی در مراکز اقامتی رسمی، ۳۷.۳ درصد در مراکز اقامتی غیررسمی و ۵.۳۷ درصد در مراکز اقامتی اضطراری اسکان پیدا کرده‌اند. 

به گفته این مسئول، در بین مراکز اقامتی رسمی، بیشترین آمار اسکان به هتل‌ها، خانه مسافرها، میهمانپذیر‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی تعلق دارد. 

فرمانی با بیان اینکه طی این مدت بیش از ۱۳۰۰ فقره بازدید نظارتی از نحوه خدمات رسانی مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز پذیرایی و بین راهی استان صورت گرفته، گفت: بدنبال اجرای این بازدید‌های نظارتی ۸۲ واحد تشویق شدند، برای ۱۷۲ واحد تذکر و ۲۶ واحد اخطار کتبی صادر شد و فعالیت پنج واحد نیز به حالت تعلیق درآمد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.