۶۲ هزار نفر در ایام نوروز از سد‌های آذربایجان‌غربی بازدید کردند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به استقبال چشمگیر میهمانان نوروزی از سد‌های استان گفت: همزمان با ایام نوروز امسال ۶۲ هزار نفر از مسافران و گردشگران از ۳ سد بزرگ بازدید کرده اند.

مجید رستگاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه از دوم تا دهم فروردین پذیرای بازدیدکنندگان از ۳ سد بزرگ استان بودیم، گفت: سد‌های شهرچای ارومیه، سد مهاباد و آغ چای چایپاره به این منظور برای میزبانی از گردشگران آماده شده بود.

وی اضافه کرد: ۴۱ هزار نفر شامل ۶۶ درصد بازدیدکنندگان مربوط به سد مهاباد بود و بعد از آن، سد شهرچای ارومیه با ۱۶ هزار نفر قرار داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: در نوروز امسال همچنین حدود ۵ هزار نفر از سد آغ چای در چایپاره بازدید کردند.

رستگاری اظهار کرد: در راستای اجرای طرح‌های فرهنگی همزمان با بازدید از سد، بسته‌هایی در راستای معرفی فعالیت‌های شرکت آب منطقه‌ای و اشاعه فرهنگ حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع آب بین گردشگران توزیع و توضیحات لازم نیز توسط مسئولان و کارشناسان سد به بازدیدکنندگان ارائه شد.

طرح بازدید نوروزی از سد‌های آذربایجان‌غربی با هدف ارتقای آگاهی عموم مردم از سد‌ها و وضعیت منابع آبی پشت سد بیش از ۱۰ سال است که اجرایی شده و صد‌ها هزار نفر در این مدت از سد‌ها بازدید کرده اند.

آذربایجان‌غربی ۱۶ سد در حال بهره برداری دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.