اجرای طرح تربیتی بیتوته مصلحین

دبیر ستاد هماهنگی طرح تربیتی «بیتوته مصلحین» در استان کرمانشاه گفت : طرح تربیتی «بیتوته مصلحین» با مخاطب نوجوانان با هدف تربیت کنشگران اجتماعی در محلات کرمانشاه در ۱۳ مسجد استان اجرا می‌شود.

اکبر ویسمرادی، دبیر ستاد هماهنگی طرح تربیتی «بیتوته مصلحین» در استان کرمانشاه در تشریح طرح اجتماعی «بیتوته مصلحین»، گفت : بیتوته مصلحین یک برنامه تربیتی ۲۴ ساعته با مخاطب نوجوانان با هدف تربیت کنشگران اجتماعی در محلات کرمانشاه با محوریت مساجد اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح با همکاری گروه‌های مردمی مجمع هم‌اندیشی اجتماعی (هما) و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به اجرا درمی‌آید. دبیر ستاد هماهنگی طرح تربیتی «بیتوته مصلحین» در استان کرمانشاه به اجرای طرح تربیتی «بیتوته مصلحین» در ۱۳ مسجد استان (۱۰ مسجد شهر کرمانشاه و سه مسجد در دیگر شهرستان‌های استان) اشاره کرد و افزود: این طرح از ساعت ۱۸ امروز پانزدهم فروردین‌ماه آغاز و تا افطار روز شانزدهم فروردین‌ماه با هدف آشنا و آشتی کردن نوجوانان با مساجد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مشارکت حدود ۱۵۰ نوجوان در این طرح، ادامه داد: تقریبا در هر مسجد ۱۰ تا ۱۵ نوجوان ثبت‌نام کرده که ۸ ساعت دوره آموزشی (۲ ساعت عقیدتی مهارتی، ۲ ساعت اعمال عبادی، ۲ ساعت اجتماعی و ۲ ساعت سرگرمی و رسانه) خواهند داشت.

ویسمرادی از دغدغه‌مند کردن نوجوانان نسبت به محله خود و بررسی مشکلات محلات با همکاری آنها در قالب این طرح سخن گفت و افزود: در ۲ ساعت برنامه اجتماعی مشکلات محلات بررسی و متناسب به سن نوجوانان راهکار‌های ارائه می‌شود که طی یک فرصت یک‌ماهه پیگیر راهکار اجرایی از سوی نوجوانان و خانواده‌های آنها در محلات خواهیم بود و نتایج در طرح بیتوته بعدی بررسی می‌شود.

وی به همکاری اداره‌کل اجتماعی استانداری، سازمان تبلیغات، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در اجرای طرح بیتوته مصلحین در استان اشاره کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار