ضرورت آماده کردن کالا برای صادرات در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، کالا‌های استان برای صادرات آماده شود.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه برنامه ریزی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ با اشاره به تجربه خوب استان در پارسال در این نمایشگاه گفت: نقاط ضعف و قوت نمایشگاه پارسال باید بررسی و رسیدگی شود و بخش دولتی باید زمینه و بستر حضور بخش خصوصی را فراهم کند.

او با اشاره به اینکه در این نمایشگاه باید کالا‌های استان برای صادرات آماده شود افزود: متولی اصلی نمایشگاه اداره کل صمت است و سایر دستگاه‌ها نیز همکاری می‌کنند.

قناعت با اشاره به اینکه مجری طراحی و غرفه آرایی نمایشگاه به عهده سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است اظهار کرد: کتابچه فرصت‌های سرمایه گذاری استان و بروشور‌ها با محوریت اقتصاد و دارایی به صورت متحد، دو یا چند زبانه باید منتشر شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: باید در این نمایشگاه پیگیر انعقاد تفاهم نامه در سطح ملی باشیم و زمینه دیدار را با هیئت‌های تجاری و سفرا فراهم کنیم. 

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز با اشاره به اینکه این نمایشگاه هویت استان است گفت: صادرات استان پارسال مطلوب بوده و در این نمایشگاه به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی هستیم.

او افزود: توانمندی‌های خراسان جنوبی در قالب ۲۳ رسته زنجیره ارزش اولویت دار در این نمایشگاه ارائه و معرفی می‌شود. 

در این دوره از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، تمرکز بر شش گروه کالایی از محصولات شرکت‌های ایرانی شامل صنایع غذایی، کشاورزی، شیلات، صنعت، فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری، دارو تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی و گروه پتروشیمی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.