۱۱۵ نماینده فرانسوی خواستار عدم فروش سلاح به اسرائیل شدند

۱۱۵ تن از نمایندگان مخالف مکرون از ترس اینکه فرانسه شریک جرم نسل‌کشی در غزه شود، خواستار عدم فروش سلاح به رژیم صهیونیستی شدند.

۱۱۵ نماینده اپوزیسیون فرانسه از امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور خواستند تا فوراً فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف کند و نسبت به عواقب تبدیل شدن فرانسه به همدست در جنایت نسل‌کشی هشدار دادند.

براساس گزارش آر تی، این نمایندگان مجلس فرانسه در نامه خود با اشاره به اینکه دیوان بین المللی دادگستری در ژانویه گذشته حکم کرد که رژیم صهیونیستی از نسل‌کشی در غزه جلوگیری کند، اعلام کردند: تعداد افرادی که در حملات اسرائیل به نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند در روز‌های آینده از ۳۳۰۰۰ نفر فراتر خواهد رفت.

این نامه حاکی از آن است که بسیاری از نمایندگان اپوزیسیون از دولت خواسته‌اند تا بیانیه‌ای درباره تدارکات نظامی فرانسه به ارتش صهیونیستی ارائه کند. امضاءکنندگان نامه گفتند: آنچه در تحقیقات مطبوعاتی در مورد فروش مهمات و تسلیحات تایید شده توسط وزارت دفاع از کارخانه یورولینکس در مارسی به ارتش اسرائیل فاش شده است، نشان می‌دهد تسلیحاتی که به اسرائیل فروخته شده، دفاعی نیستند.

 نمایندگان پارلمان معتقدند که فرانسه با ادامه دادن فروش تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیستی، معاهدات بین‌المللی را که امضاء کرده است، نقض می‌کند.

این نمایندگان با یادآوری اینکه تعدادی از کشور‌ها از جمله کانادا، اسپانیا و هلند اقدامات مشابهی انجام داده‌اند، از رئیس‌جمهور فرانسه خواستند فوراً فروش تسلیحات، حتی در صورت تدافعی، به رژیم راست‌گرای افراطی صهیونیستی را متوقف کند.

نویسندگان نامه خطاب به مکرون گفتند: با توجه به اینکه زمان آن فرا رسیده است که فرانسه به سطح لحظه تاریخی برسد، نمی‌توانید خطر شریک شدن فرانسه در نسل‌کشی علیه مردم فلسطین را به جان بخرید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
حامیان تروریسم،گرفتار تروریست‌های خود ساخته شده‌اند
حامیان القاعده،گرفتار تروریست‌های خود ساخته شده‌اند
حامیان داعش خود گرفتار این گروه تروریستی شده‌اند
حامیان داعش را بشناسید
1- آمریکا
2 - انگلیس
3 - فرانسه
4 - آلمان
5 - عربستان سعودی
6 - امارات
7 - ترکیه
8 - رژیم صهیونیستی
آخرین اخبار