در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ایران در میان یک جنگ بزرگ اقتصادی قرار دارد

انبارلویی گفت: مسئله تحریم‌های آمریکا و موضوع معیشت مردم برای رهبری و مسئولان نظام مهم است و اکنون در وسط معرکه یک جنگ بزرگ اقتصادی قرار داریم.

محمد کاظم انبارلویی فعال سیاسی اصولگرا در ارتباط با اهمیت مشارکت مردم در امر تولید با توجه به شعار امسال اظهار کرد: امسال با شعار راهبردی تولید و مشارکت مردم رو به رو هستیم و مردمی‌ترین بخش اقتصاد کشور هم بخش کشاورزی است؛ که ان‌شاء‌الله امسال با بارش‌های پر قدرتی که خواهیم داشت خشکسالی را پشت سر می‌گذاریم و وارد پر آبی خواهیم شد بنابراین کشاورزان باید با خیال راحت به کشت دیم و کشت آبی خود ادامه دهند و در سال ۱۴۰۳ رکورد بزرگی را در تولیدات کشاورزی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در بخش صنعت و خدمات دولت زیر ساخت‌های لازم  را برای جهش تعیین کننده تولید مهیا کرده است و محیط کسب و کار روان شده و دولت مهیا است کالا‌هایی که در داخل تولید می‌شود را از خارج وارد نکند و این جان تازه‌ای را به اقتصاد کشور خواهد داد.

انبارلویی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام بیش از ۱۴ نکته کلیدی را به عنوان رهنمود اقتصادی امسال مطرح کردند و امیدوارم دولت برای عملیاتی کردن این رهنمود‌ها به همراه مجلس و دستگاه قضا بتواند در این مسیر گام‌های بزرگی را بردارد.

وی تاکید کرد:برای تولید ملی دو مانع داریم. یکی قاچاق است و دیگری تعارض منافع است. دولت و دستگاه قضایی درباره قاچاق باید محکم بایستند و نگذارند قاچاق مانند خنجر بر تولید کشور فرود بیاد.

فعال سیاسی اصولگرا گفت: درباره تعارض منافع هم عده‌ای منافع آن‌ها بر این است که تولید نداشته باشیم به بهانه‌های مختلف اجناسی که در داخل تولید می‌کنند را از خارج می‌آوردند و این گونه است که منافع افراد خاص که از آن‌ها به عنوان مافیا یاد می‌شود به چشم می‌آید و دولت با همکاری دستگاه قضایی و مجلس می تواند در حل معضل موفق باشد.

وی درباره تاکید هر ساله رهبری به بهبود اقتصاد کشور گفت: مسئله تحریم‌های آمریکا و موضوع معیشت مردم و سفره مردم برای رهبری و مسئولان نظام مهم است و اکنون در وسط معرکه یک جنگ بزرگ اقتصادی قرار داریم و ۳ کشور شرور اروپایی مثل انگلیس و فرانسه و آلمان با همکاری آمریکا و اسرائیل می‌خواهند شرایط زیست مردم ما را در حوزه اقتصادی با مشکل رو به رو کنند و مسئله اقتصاد برای ما در ۴ دهه گذشته مهم بوده است. اما خداوند متعال به این دولت عنایت داشته که بتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم و تا تولید را در کشور سر پا نگه‌داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۳
جمعیت ایران به شدت سیر نزولی به خودش گرفته چون دیگه حتی نمیشه ازدواج کرد چه برسه بچه بیاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
بیشتر از اینکه از آمریکا و اسرائیل ضربه بخوریم داریم از مسئولین نالایق و خائن داخلی ضربه میخوریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
واما این جنگ اقتصادی که فرمودید دوجبهه دارد .جبهه اول همان آمریکا و اروپا و...است وجبهه دوم که بدتر از جبهه اول و جنگ علیه مردم ایران است جبهه از پشت بعضی از مسولان است وان که بجای یاردی دادن به مردم با اختلاص با کم کاری ندانم کاری وووو
Iran (Islamic Republic of)
آیدین
۱۷:۱۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
وقتی منه جوون دارم به دهه ۳۰ زندگیم نزدبک میشم و تا حالا نتونستم ازدواج کنم و کار و حقوق خوبی ندارم ابن خودش یه فاجعه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
شما این وضع را درست کردید.
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۷:۰۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
این تحریم در دولت روحانی هم بود اما همه مقامات فعلی از جمله شخص رئیس جمهور و آقای زاکانی و دیگر # مدعیان اصولگرایی ( نه اصولگرای واقعی) گفتند ۷۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور ناشی از بی تدبیری و نارضایتی و فساد و رانت و مافیا در دولت ( دولت وقت) است و فقط ۳۰ درصد مربوط به تحریمهاست.
الان نسبت به آن زمان قیمت خودرو حدود سه برابر و قیمت گوشت قرمز بیش از ۴ برابر و قیمت مرغ که می‌گفتند چه ربطی به دلار و تحریم دارد ! نزدیک به ۴ برابر شده. قیمت تمام میوه ها حداقل دو برابر شده.
قیمت اجاره و مسکن بیش از دو برابر شده. لبنیات بیش از سه برابر شده.
آقایان بجای پاسخگویی بنای از خود متشکر بودن و از خودشیفتگی گذاشته اند ! مدعی رشد اقتصادی اند که دنیا را متعجب کرده !!! در حالیکه دلار ۲۵ هزار تومانی تحویل گرفتند و الان دلار ۶۵ هزار است . این غیر از افت شدید ارزش پول ملی هیچ معنی ندارد. البته شخصا انتظار ندارم وزیر محترم اقتصاد متوجه مطلب باشند . چرا که تخصص ایشان معارف و علوم اسلامی است. نه اقتصاد که یک علم است.
عرض کردم مدعیان اصولگرایی !
چون اصولگرایان واقعی عمدتا شهید شدند مثل شهید ایت الله بهشتی و مطهری و ... یا مرحوم شدند مثل آیت الله مهدوی کنی و مرحوم استاد پرورش ( وزیر اسبق آموزش و پروش دوران شهید رجایی) یا در سنین کهولت هستند و به دور از سیاست و سمت اجرایی . تعداد مسئولان فعلی کشور که واقعا اصولگرا هستند از تعداد انگشتان یک دست کمتر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
چقدر هم مسئولین به فکر مردم هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
ایران در جنگ اقتصادی هست ولی آقازاده ها در جنگ و تفریح اروپایی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
کمبود را راحتتر از تبعیض میتوان تحمل کرد،حتی اگر بپذیریم که دیگران خصومت مادرزادی با ایران دارند،چرا دو نفر با توان و تلاش تقریبا برابر اختلاف هزار برابری در سطح زندگی دارند؟ و معمولا سختترین کارها کم درآمدترین کارهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
قطعا مردم ایران جنگ نمیخاند‌ فقط یک زندکی عادی
بدون تنش و بدون تورم
خدایا کمک کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
بله
بدبختانه همه عمر ما تو جنگ گذشت.
بخاطر همین یک نسل افسرده و داغان هستیم.
نه دنیا و نه اخرت داشتیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
تحریم های آمریکا باندازه اطرافیان ...اختلاس گر وریا کار دوست نما به اقتصاد لطمه نمی زند .مگر نه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۱۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
جنگ اقتصادی نه جنگ مسئولین با خودشون کدومشون بیشتر اختلاص کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
چرا این جنگ اقتصادی فقط برای معیشت مردم سخت شده است اما حکمرانی با دریافتهای نجومی در کمال آسایش زندگی میکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
همینکه جوون‌ها ازدواج نمی‌کنند و بچه نمیارند. چون امیدی به آینده نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
قراره مجلس طرح تشویق فرزند آوری بگذارد. بسته تشویقی:
شکلات ۲ عدد
آب‌نبات چوبی ۲ عدد
بستنی : حذف شد چون زود آب می‌شود
بيسکوئيت مادر ۴ بسته( ۲ بسته بود که بعدا ۴ جعبه در نظر گرفته شد که جوانان حسااااااااابی تشویق شوند !
آخرین اخبار