سفیر آفریقای جنوبی در تهران:

اسرائیل به نسل‌کشی در غزه پایان دهد

سفیر آفریقای جنوبی در تهران گفت: آنچه در غزه اتفاق افتاده نسل‌کشی اسرائیل است و باید پایان یابد.

فرانسیس مولوی اظهار داشت: آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری اقامه دعوی کرده و معتقدیم آنچه در غزه اتفاق افتاده نسل‌کشی است و به عنوان عضو مجمع بین المللی سازمان ملل برای پایان دادن به این نسل کشی اعلام التزام کردیم و اسرائیل باید به خاطر این نسل‌کشی مجازات شود.

وی افزود: باور قوی داریم که همه باید این الزام را نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی داشته باشند و نسل‌کشی باید خاتمه داده شود و مردم فلسطین حق تعیین حاکمیت بر سرزمین خود را دارند.

سفیر آفریقای جنوبی در تهران اظهار داشت: باید به نقش مجمع عمومی سازمان ملل احترام گذاشته شود و لازم است جنایت‌ها و نسل‌کشی اسرائیل خاتمه یابد.

او همچنین در خصوص روابط ایران و کشور متبوعش گفت: ایران و آفریقای جنوبی روابط تاریخی، بسیار قوی و صمیمی دارند، روابطی ناشی از تاریخ مبارزاتی برای استقلال آفریقای جنوبی است که توسط کشور‌های بسیاری از جمله ایران مورد حمایت قرار گفت.

روابط سودمند ایران و آفریقای جنوبی

سفیر آفریقای جنوبی گفت: شاهد پیشرفت روابط ایران و آفریقا برای قوی‌تر شدن هستیم، تا کنون ثمرات بسیاری هم داشته و قطعا منجر به روابط سودمند میان دو کشور خواهد شد از ۶ ماه پیش تاکنون که سفیر آفریقای جنوبی در ایران هستم، مجذوب میهمان‌نوازی ایرانیان شدم.

مولوی تاکید کرد: ایران کشور مهم و موثر در غرب آسیا و در میان کشور‌های اسلامی به شمار می‌رود. مجمع کشور‌های اسلامی به خوبی ملت‌های مسلمان را در کنار هم گرد آورده و در این میان، ایران نقش خیلی مهمی در بین کشور‌های اسلامی ایفا می‌کند. آینده بزرگی در همکاری ایران با دیگر کشور‌های مسلمان می‌بینم.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار