رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه:

عوارض بالای شهرداری سرمایه‌گذار سینما پیروزی را فراری می‌دهد

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت سینما پیروزی در کرمانشاه گفت : برای بازسازی سینما پیروزی امکان استفاده از اعتبارات دولتی وجود نداشت و دولت‌ها نیز تمایلی به کمک نداشتند و به همین منظور سرمایه‌گذار بخش خصوصی ورود کرد.

افشین آزادی رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت : با وجود ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی در یک‌سال گذشته، بروکراسی اداری در شهرداری و راه و شهرسازی برای دریافت مجوز به مانعی جدی تبدیل شده و این موضوع با روند افزایش نرخ دلار و مصالح ساختمانی سبب دلسرد شدن سرمایه‌گذار شده است.

وی گفت: متأسفانه در کرمانشاه گرفتار مجوز‌ها و هزینه‌های عوارض هستیم و با این هزینه‌ها ورود سرمایه‌گذار صرفه اقتصادی ندارد و در صورت کناره‌گیری سرمایه‌گذاری چاره‌ای جز تبدیل کردن سینما پیروزی به پارکینگ نداریم.

وی افزود: سینما آزادی نیز به دلیل نداشتن سیستم اطفای حریق بار‌ها از سوی آتشنشانی تذکر دریافت کرده و اعتبار دولتی نیز برای نوسازی این سینما وجود ندارد.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه بیان کرد: دو سال قبل وعده‌هایی برای پرداخت و کمک ۶۰۰ میلیون تومانی به سینما آزادی داده شد و هرچند این مبلغ ۱۰ درصد هزینه نوسازی را هم پوشش نمی‌دهد، اما باز هم بعد از دو سال پرداخت نشده و چنانچه روند عدم حمایت از این سینما ادامه یابد امسال تنها سینمای بزرگ شهر نیز تعطیل می‌شود.

آزادی با بیان اینکه برخلاف تصور، سینما‌های کرمانشاه جزو پرفروش‌ترین سینما‌های کشور هستند گفت: با توجه به اینکه سرگرمی‌های مردم استان به دلایل مختلف کاهش یافته سینما به یکی از پایگاه‌های سرگرمی تبدیل شده و به همین دلیل باید سالن‌ها توسعه یابد، زیرا توزیع صندلی‌های سینما عادلانه انجام نشده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار