قرارداد واگذاری پساب زابل به صنعت منعقد شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: اولین قرارداد تامین آب صنایع استان از محل پساب با هدف توسعه صنایع مادر و رونق اشتغال در منطقه سیستان، منعقد شد.

علیرضا قاسمی در بازدید از طرح توسعه پساب زابل بیان کرد: همزمان با انعقاد ۱۳ قرارداد سرمایه گذاری صنایع کشور در حوزه پساب با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو، مبادله قرارداد واگذاری پساب زابل به شرکت توسعه صنایع و معادن مس جانجا صورت گرفت.

وی از این مهم به عنوان اولین قرارداد سرمایه‌گذاری صنعت در حوزه توسعه و تکمیل طرح‌های فاضلاب سیستان و بلوچستان یاد کرد و افزود: این قرارداد با ارزش روز سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار میلیارد ریالی برای مدت ۱۵ سال منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع آبی در این استان، تامین آب صنایع از محل پساب، گامی بسیار ارزشمند در توسعه زیرساخت‌های صنایع بزرگ این استان محسوب می‌شود.

وی با بیان این که آب محور اصلی برنامه هفتم توسعه است، اظهار کرد: بازچرخانی آب یکی از ضروری‌ترین راهکار‌ها برای غلبه بر مشکلات آبی محسوب می‌شود که در دولت سیزدهم اهمیت این موضوع بیش از پیش مورد تأکید و توجه قرار گرفته است.

قاسمی گفت: با توجه به وضعیت کم‌آبی و افزایش روزافزون تقاضا برای آب در بخش‌های مختلف از جمله آشامیدنی، صنعت و کشاورزی، برنامه‌ریزی به منظور دستیابی به سایر منابع آبی، بازچرخانی آب و پساب به صورت ویژه در ردیف سیاست‌های وزارت نیرو و در دستور کار شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان قرار دارد.

وی تاکید کرد: در همین راستا موضوع جایگزینی پساب و توقف تخصیص از آب‌های سطحی و زیرزمینی به صنایع پرآب‌بر توسط وزیر نیرو ابلاغ شده است.

برچسب ها: آبرسانی ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار