آمریکا یک گردان ارتش اشغالگر را تحریم می‌کند

منابع آگاه می‌گویند انتظار دارند در تصمیمی بی‌سابقه، وزیر خارجه آمریکا به زودی تحریم‌هایی را علیه یک گردان ارتش اشغالگر اعلام کند.

سه منبع آمریکایی به آکسیوس گفتند که انتظار می‌رود آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا ظرف چند روز آینده تحریم‌هایی را علیه گردان «نیتسح یهودا» به دلیل نقض حقوق بشر اعلام کند.

به گزارش آکسیوس، این اولین باری است که آمریکا یک واحد نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند. 

همچنین گفته می‌شود چندین واحد دیگر در ارتش اشغالگر تحت بررسی وزارت خارجه آمریکا قرار گرفته و چون ادعا شده که «رفتار خود را اصلاح کرده‌اند» هدف تحریم قرار نگرفتند.

منابع می‌گویند این تحریم‌ها گردان مذکور و اعضای آن را از دریافت هر نوع کمک یا آموزش نظامی از آمریکا منع می‌کند. یک مقام آمریکایی در این خصوص گفت که تصمیم بلینکن بر اساس حوادثی است که قبل از هفتم اکتبر و شروع جنگ، در کرانه باختری رخ داده است.

گفته شده وزارت خارجه آمریکا از اواخر سال ۲۰۲۲ و پس از چند حادثه خشونت‌آمیز، تحقیق در خصوص گردان «نیتسح یهودا» را آغاز کرد. در یکی از این وقایع، یک مرد ۸۰ ساله فلسطینی-آمریکایی توسط سربازان این گردان در بخش ایست بازرسی کرانه باختری دستگیر شد. پس از اینکه این شخص از بازرسی امتناع کرد، سربازان او را با دستبند و پابند بسته و در سرمای شدید روی زمین رها کردند و چند ساعت بعد جسد وی پیدا شد.

با این حال، حتی در صورت اعلام رسمی این تحریم آمریکا همچنان یکی از مهم‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی به ویژه پس از جنگ غزه محسوب می‌شود. بر اساس داده‌های موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم، ۶۸ درصد از واردات تسلیحات به سرزمین‌های اشغالی بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ از آمریکا بوده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در طول این جنگ که بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های غزه را تخریب کرده و بیش از ۳۳ هزار نفر را به شهادت رسانده، همواره حمایت دیپلماتیک خود را از رژیم اشغالگر اعلام کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
??
آخرین اخبار