دور دوم انتخابات در کلات خراسان رضوی با ۴۴ شعبه اخذ رای برپا می‌شود

معاون سیاسی فرماندار کلات گفت: دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان کلات با برپایی ۴۴ شعبه اخذ رای در ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

مرتضی زواریان گفت: دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کلات به عنوان بخشی از حوزه انتخابیه مشهد و کلات با ۵۰ شعبه اخذ رای برگزار شد.

وی بیان کرد: پس از بررسی های میدانی صورت گرفته ۶ شعبه اخذ رای حذف یا در دیگر شعب ادغام شد و در نهایت فعالیت ۴۴ شعبه اخذ رای با حضور حدود ۵۰۰ عامل اجرایی، نظارتی و انتظامی برای برگزاری دور دوم انتخابات برنامه ریزی شده است.

معاون سیاسی فرماندار کلات ادامه داد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ شمار واجدان شرایط رای دادن در انتخابات ۱۱ اسفند ماه ۱۹ هزار نفر بود، اما بر اساس آمار جمعیت ساکن در شهرستان شمار واجدان شرایط رای دادن ۲۳ هزار نفر است.

در دور نخست انتخابات مجلس، تکلیف ۱۷ نفر از ۱۸ نماینده در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی معلوم شد و یک نماینده دیگر باید از میان ۲ نامزد شامل "کاظم معتمدی فر و حسنعلی اخلاقی" برای تصاحب یک کرسی دیگر حوزه انتخابیه مشهد و کلات در دور دوم انتخابات برگزیده شود.
نفر نخست این فهرست ۲ نفره به ترتیب بیشترین آرا، کاظم معتمدی فر، مدیر عامل سابق شرکت پدیده شاندیز است. وی دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت ایران است و ۴۰ سال تجربه مدیریتی، آموزشی و پژوهشی در بخش های دولتی و خصوصی را در کارنامه دارد. معتمدی فر در مرحله نخست این انتخابات ۱۴۴ هزار و ۵۲۳ رای به دست آورد.
نفر دوم این فهرست حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی است که ۵۵ سال دارد و دارای مدرک دکترای رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی است، وی عضو شورای شهر مشهد در دوره چهارم بود و مورد حمایت ائتلاف "شانا" است. اخلاقی در مرحله اول انتخابات ۱۳۰ هزار و ۲۰۲ رای کسب کرد.

شهرستان مرزی کلات با وسعت سه هزار و ۵۰۳ کیلومتر مربع در فاصله ۱۵۱ کیلومتری از مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

این شهرستان با داشتن ۱۴۳ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان، دارای سه بخش، چهار شهر، ۶ دهستان و ۳۶ هزار و ۲۳۷ نفر جمعیت بر اساس سرشماری نفوس مسکن در سال ۱۳۹۵ است که ترکیب ۷۰ درصد جمعیت روستایی و ۳۰ درصدی شهری را از آن خود کرده است.

بر اساس اعلام دستگاههای خدمت رسان همچون شبکه بهداشت کلات، جمعیت این شهرستان افزون بر ۴۳ هزار نفر است.

برچسب ها: انتخابات ، اخذ رای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.