امام جمعه قزوین:

مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مساجد و ائمه جماعات استان باید در راستای افزایش سطح مشارکت اجتماعی به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور برگزار شد، گفت: پیش نماز‌های ما باید به مدیران و فعالان در عرصه اجرای معنویات رهبری تبدیل شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: اینکه چرا ما کار فرهنگی می‌کنیم و در مردم اثر نمی‌گذارد، به دلیل آلودگی فکری و بصری در محیط جامعه است که باید طهارت لازم برای کار‌های فرهنگی را لحاظ کرد.

به گفته امام جمعه قزوین، مردم باید بدانند که تبعیض برای مسوولان مهم است و نباید اجازه داد که صحنه زشت این موضوع برای جامعه آشکار شود.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: خوشبختانه قزوین در فضای قرآنی کشور خوش درخشیده و در مسابقات متعدد قرآنی وضعیت خوبی دارد، حتی در حوزه عفاف و حجاب نیز جزو سه استان برتر کشور ارزیابی شده است.

امام جمعه قزوین بر اهمیت طرح اعتلا تیر تاکید کرد و یادآور شد: در این طرح قرار است بیش از ۹۰۰ امام جمعه سراسر کشور شرایط فرهنگی استان‌ها را رصد کرده و برنامه محور وارد میدان شوند که ما نیز باید در این حوزه پیشگام باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: کلام مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نماز جمعه قرارگاه است، هنوز به خوبی مورد توجه قرار نگرفته و همه باید در محلات مساجد را فعال کنند تا برکات این اماکن فرهنگی به نماز جمعه و مراسم مختلف جریان یابد.

امام جمعه قزوین به ظرفیت‌های فرهنگی قزوین نیز اشاره کرد و یادآور شد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری، نام بردن علما و فاخران و مشاهیر قزوین چند ساعتی زمان می‌برد که این مساله بیانگر ارزشمند بودن این استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار