پشت پرده اتفاقات جالب کنکور ۱۴۰۳؛

از سختی سوالات تا داوطلبی که در جلسه حاضر شد، اما آزمون نداد!

نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در ۵ گروه صبح دیروز آغاز شد و امروز ۷ اردیبهشت به پایان رسید.

استرس و نگرانی در چهره هایشان مشخص بود، خانواده‌ها یکی یکی فرزندان را راهی آزمون می‌کردند، یکی می‌گفت که برو بابا جان دعای خیرم همرات، آن یکی پیشانی دخترش را می‌بوسید و با در آغوش کشیدن فرزندش سعی در کاهش دلهره داشت، خانم مسن دیگری تسبیح به دست صلوات می‌فرستاد و ...

وارد دانشگاه شدم تک تک داوطلبان در صف بازرسی قرار داشتند و می‌گفتند: خدایا یعنی برای ما هم خواستی؟ ما هم داریم دانشجو میشیم؟ مراقبان در حیاط قدم می‌زدند و با خوشحالی کنکوری‌ها را راهی جلسه آزمون می‌کردند.

جلوگیری از تقلب با بازرسی داوطلبان

اندکی گذشت، ساعت حوالی حدود ۸ بود ماشینی نزدیک شد، متوجه شدم سوالات کنکور در بسته بندی و کاملا محافظت شده قرار است میان داوطلبان توزیع شود، استرس کنکوری‌ها بیشتر شد، طوری که دل در دلشان نبود، اما در آن میان یادشان نرفته بود که هم دیگر را هم دعا کنند، با در آغوش کشیدن یکدیگر دونه دونه از قسمت بازرسی و تحویل وسایل شخصی عبور می‌کردند تا وارد سالن شده و روی صندلی‌های خود مستقر شوند.

استرس؛ مانع پیدا کردن شماره صندلی داوطلبان

چشمم به آن طرف حیاط افتاد روی بورد شماره داوطلبان برای پیدا کردن صندلی شان نوشته شده بود، ذوق داوطلبان با چاشنی استرس باعث می‌شد که به خوبی نتوانند تمرکز کنند و برای اینکه بتوانند شماره صندلی خود را شناسایی کنند، از هم کمک می‌گرفتند.

عقربه‌های ساعت ثانیه به ثانیه جلوتر می‌رفتند و محوطه دانشگاه هر لحظه خلوت‌تر می‌شد، محمدعلی زلفی گل و وزیر علوم از راه رسیدند و از نزدیک جویای حال داوطلبان بودند و با روحیه شاد آنها را آرام می‌کردند، ساعت از ۸ گذشت و حالا انگشت شمار داوطلبان با کارت‌های ورود به جلسه در حال پیدا کردن محل دقیق آزمون بودند، داوطلبی بود که از استرس زیاد نمی‌توانست آدرس دقیق را پیدا کند و دلیل دیر رسیدنش هم خواب ماندش بود، اما با کمک حراست دانشگاه بالاخره جای خود را پیدا کرد.

کنکور سراسری

آمدم کنکور که فقط محیط دانشگاه رو ببینم

ایستاده بودم در کنار خبرنگاران که دیدم دانشجویی با خوشحالی در حیاط قدم می‌زند، به کنارش رفتم، پرسیدم چرا داخل جلسه نمی‌روی؟ گفت: فقط می‌خواستم ببینم محیط دانشگاه چگونه است و نمی‌خواهم کنکور دهم، چون قصدی برای ادامه تحصیل ندارم، حالا بروم خانه فکرهایم رو بکنم شاید خواستم سال دیگر دانشجو شوم. برایم کمی عجیب بود که امروزی‌ها چه استدلال‌هایی در ذهن خود دارند و چقدر جالب محیط پیرامون خود را تفسیر می‌کنند.

قبولی در دانشگاه دولتی یا آزاد مهم نیست

دختری آرام آرام قد می‌زد، پرسیدم که مگر کنکور نداری؟ چرا دیر آمدی؟ گفت: حالا چرا فرقی می‌کند که دولتی قبول شوم یا آزاد، بالاخره دانشگاه خواهم رفت و اصلا استرس ندارم، فوقش نتیجه ندیدم می‌مونم برای سال آینده، آسمان که به زمین نمی‌رسد.

بیخیالی داوطلب در کنکور و خنده والدین

تصمیم گرفتم به جلوی در دانشگاه بروم و کمی از احوالات والدین خبردار شوم، مادری در ماشین در حال خواندن قرآن برای فرزندش بود، از کنارش عبور کردم به پدری رسیدم که دست به سینه در حالی که اشک در چشمانش حلقه بسته بود منتظر آمدن فرزندش بود، چند خانم دیگر کنار هم روی قالیچه‌ای نشسته بودند و درباره ساعات مطالعه و استرس بچه هایشان با هم صحبت می‌کردند، یکی هم از بیخیالی فرزندش می‌گفت و با هم می‌خندیدند. 

فضای بیرون دانشگاه پر از همهمه‌های خانواده‌هایی بود که منتظر نتایج مثبت از سوی فرزندانشان بودند و البته نگرانی خیلی زیاد در چهره هایشان موج می‌زد.

حالا داوطلبان یکی یکی از جلسه کنکور خارج می‌شدند و با چهره‌های شاد و غمگین دنبال خانواده‌های خود می‌گشتند، به سراغشان رفتم، امتحان چطور بود؟ خوب بود، خداروشکر. نفر بعدی در مورد احساسش می‌گفت که نمی‌داند چه کرده و فقط امیدوار هست که قبول شود تا شرمنده خانواده نشود، داوطلب دیگری راضی از آسانی سوالات و یکی دیگر خشمگین از سختی سطح سوالات. تصمیم گرفتم با داوطلبان بیشتری صحبت کنم تا ببینم که سطح امتحان را چگونه ارزیابی می‌کنند، بدون توجه به ساعت در سر جایم ایستادم تا تمام داوطلبان بیرون بیایند.

برخی از داوطلبان از سختی سوالات ناراحت بودند و بعضی‌های دیگر برایشان اهمیتی نداشت نتیجه امتحان‌شان چگونه خواهد بود، اما در مقابل هم عده‌ای معتقد بودند سوالات کاملا استاندارد بوده و مشکلی نداشتند. 

اعلام نتایج اولیه کنکور تا نیمه مرداد

گفتنی است؛ با اعلام عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از نوبت اول کنکور ۱۴۰۳، با بیان اینکه آزمون سراسری به سلامت برگزار شده است، اظهار کرد: فقط در یکی از شهر‌ها سیل آمده که ارتش جمهوری اسلامی برای کمک آمده است و داوطلبان را جابه‌جا می‌کند.

وی درباره آزمون فرهنگیان گفت: در هر ۵ گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس، دفترچه دانشجو معلم مختص فرهنگیان توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند، ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است؛ بنابراین در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد ۴ نمره برای داوطلب یا به انتخاب خودشان یا انتخاب سازمان سنجش قابل استفاده است.

پورعباس گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و چند روز پس از آن فرایند انتخاب رشته آغاز می‌شود.

کارت کنکور

تراز هر ۲ نوبتِ کنکور متفاوت از یکدیگر اعمال می‌شود

در ادامه وزیر علوم گفت: تمهیدات لازم در سراسر کشور برای برگزاری امن و بانشاط کنکور پیش بینی شده است امیدواریم که شاهد رقابت علمی پرشور و نشاط میان داوطلبان در پنج رشته علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی باشیم. یکهزار و ۹۱۳ حوزه در ۴۰۰ شهرستان سراسر کشور میزبان برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ است.

وی تاکید کرد: تعداد داوطلبان در گروه‌های آزمایشی مختلف متفاوت است و در رشته علوم تجربی بیش از سایر رشته‌ها داوطلب داریم، یعنی بیش از ۵۰۰ هزار نفر در رشته یا یکدیگر رقابت می‌کنند.

زلفی گل ادامه داد: تفاوتی که کنکور امسال با کنکور سال گذشته دارد این است که دو نوبت کنکور از نظر زمانی بهم نزدیک هستند، زیرا بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مکلف هستیم در سال دو نوبت کنکور برگزار کنیم طبیعی است این دو نوبت باید فاصله متناسب با هم داشته باشد، ولی امسال با توجه به شرایط ماه مبارک رمضان و شرایط خاصی وجود داشت فاصله برگزاری بین دو کنکور خیلی زیاد نبود و نوبت دوم کنکور در تیرماه برگزار می‌شود.

وزیر علوم اظهار کرد: با برگزاری ۲ نوبت کنکور در سال مقداری از نگرانی‌های داوطلبان و خانواده‌های‌شان برطرف شده است همچنین نتیجه ۴ نوبت کنکور برای آنها محاسبه خواهد شد و تا دو سال ذخیره می‌شود و می‌توانند بر اساس هر کدام که رتبه بهتر داشتند انتخاب رشته کنند.

زلفی گل گفت: البته نمرات تراز می‌شود تا حق داوطلبان ضایع نشود، چون طبیعی است سوالات و شرایط برگزاری کنکور در هر نوبت با نوبت بعدی متفاوت است.

وی ادامه داد: با انجام این کار توسط سازمان سنجش آموزش کشور، عدالت آموزشی در انتخاب رشته رعایت می‌شود.

 یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ نام نویسی کردند که ۶۳ درصد از آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر نام نویسی کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند. امسال، آزمون دروس اختصاصی و سوابق تحصیلی داوطلب هر کدام ۵۰ درصد تأثیر قطعی دارند.

نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ با رقابت یک میلیون و ۲۰۰ هزار داوطلب در ۵ گروه آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجه صبح ۶ اردیبهشت آغاز شد و تا ۷ اردیبهشت ادامه داشت؛ بر این اساس دیروز رقابت ۵۳۳ هزار و ۳۲۲ داوطلب در گروه‌های علوم ریاضی و انسانی در ۴۱۲ شهر و بخش کشور برگزار شد.

امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ نوبت ا‌ول کنکور ۱۴۰۳ با رقابت پرمتقاضی‌ترین گروه یعنی علوم تجربی پایان پذیرفت. نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ روز‌های پنج شنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر با رقابت ۹۵۰ هزار داوطلب برگزار خواهد شد.

منبع: آنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پشت کنکوری
۱۷:۳۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
تورو خدا تاثیر قطعی معدل حذف کنید من ۱۴۰۱ کنکور دادم رتبه ام بدون تاثیر معدل ۷۰۰۰ شد سال ۱۴۰۲ کنکور دادم با حدود رتبه ۷۰۰۰ با تاثیر معدل رتبه ام شد ۲۲۰۰۰ امسال با گریه کنکور ندادم ادبیات و عربی۲۰ شدم شیمی ۱۹/۷۵ زبان۱۷/۳۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کنکور جالب به نظر میــــــــــــــاد♡
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۲:۵۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
اولین قاتلین بیماران کادر بهداشت و درمان مخصوصا پزشک کسانی هستند که با سهمیه وارد دانشگاهای مختلف کشور می شوند
اگر سهمیه پزشکی و پرستاری حذف شود مرگ ومیر در بیمارستان ها به حداقل خواهد رسید
بی غیرت کسانی هستند که با سهمیه پزشکی و پرستاری می خوانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کنکور شده جایگاهی برای درامد nتومنی بعضیا از کلاس کنکور مدرسه و مشاور بگیر تا وبینارو کتاب تست و... کسی که پول داشته باشه اگاهی هم پیدا میکنه که از سال دهم بچشو بذاره یه جای خوب کتاب تست بگیره و....
کسیم که پولی نداره مطمئنا اگاهی لازم رو نداره مگه اینکه سالای قبل دانش اموز کنکوری داشته باشه که بدونه چخبره
تو مدارس عادی هرچقدرم دانش اموز خوب باشه از معلم ضربه میبینه معلمی که سئوال میده و میگه همینو بخونین کافیه ظلم به دانش اموز میکنه که کامل تدریس نمیکنه و سال دوازدهم بچه کتابو باز میکنه چیزی ازش نمیدونه
فرق مدارس نمونه و عادی اینه ک علاوه بر تجربه و تدریس معلم، معلم کل کتابو تدریس میکنه خط ب خط میگه سخت میگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
دانشگاه شده پاتوق سهمیه دار ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
البته فقط سهمیه جانبازی وایثارگری نیست بچه پولدارای بی استعدادی را که میرن روسیه وکشورای دیگه براحتی پزشکی میخونن وبرمیگردن اینجا با جون مردم بازی میکنن را هم اضافه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
اتفاقا فقط بحث سر سهمیه های ظالمانه در کنکور هست ، تنها سهمیه ای که در کنکور درسته سهمیه مناطق هست. اون هم به خاطر اینکه دانشجو های هر منطقه جدا گانه در منطقه ای که قرار گرفتن با هم رقابت میکنند. در انتخاب رشته هم بر اساس منطقه ات و تعداد افراد شرکت کننده در اون منطقه وارد دانشگاه میشی. اما سهمیه های دیگه غیر از بی عدالتی و تزریق دانشجو های بی سواد هیچ صرفه دیگه ای ندارد. اونا هم که فرمودید نوش جونشون پول دادن رفتن یه جا دیگه درس خوندن ، در حق چند میلیون دانشجو که زحمت کشیدن ، ظلم نکردن.
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۱:۴۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام خسته نباشید .
من دخترم امتحان کنکور داد وقتی اومد خونه گریه میکرد .پرسیدم چی شده میگفت اصلا سر جلسه هیچ نظارتی نبود همه از رو دست همدیگه نگاه میکردن تقلبی میکردن .حوزه امتحانی نه دوربین داشته نه ناظر درست ودرمونی .پیگیری کردم تو مدرسه ای که درس میدم از دانش اموزام پسر پرسیدم گفتن اقا شما سر جلسه نمیگذارید ما تقلب کنیم ما اونجا کلی تقلبی کردیم .بعد اینا چطور میگن هیچ تقلبی نبوده .اونی که ۲سال درس خونده زحمت شو بردا میدن ناظر های عزیز .حق بچه های مردم رو چطور ضایع میکنید .شهرستان زابل جلسه کنکور افتضاح بوده افتضاح .درسته منم زابلی هستم وممکنه قبولی شهرمون زیاد بشه .ولی به چه قیمتی .چرا بین اونی که زحمت کشیده ونکشیده هیچ فرقی نیست .شورشو در اوردن
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۳:۱۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
تازه مراقبای ما میرفتن برا اشناهاشون سوالارو میگفتن
Iran (Islamic Republic of)
یزدان پناه
۱۲:۰۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
دقیقاً برای منم که خودم کنکور داشتم همچین اتفاقی افتاد اتاق ما فقط یک مراقب داشت و شاید باورش براتون سخت باشه ولی خوابش رفته بود... چند دقیقه هم که اصن از اتاق بیرون رفته بود و کسی نبود بالای سرمون و همه همهمه و شلوغ کاری میکردن و مراقب براش هیچ اهمیتی نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگه مطمئن هستین که با رشته ای که تو دانشگاه میخونین کار پیدا میکنین، برید دانشگاه وگرنه عمرتون رو تو دانشگاه تلف نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
از همینجا به عنوان یه دانشجو رشته مهندسی به اقایونی که کنکور ندادن بگم چهار الی شش سال طوی زندگیتون جلو افتادید. بهتون تبریک میگم که مثل ما احمق نبودید. من الان لیسانس رشته مهندسی دارم فارغ التحصیل هنرستان داره کنارم کار میکنه ، حقوق و مزایا و بیمه مون هم یکیه. ای کاش زمان ما یه نفر بود راهنمایی مون میکرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناهید معلم هستم
۲۱:۵۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
اینکه معدل ۲۰ دوازدهم دوسال گذشته با معدل ۲۰امسال یکی نیست یه بدبختی بزرگه دختر من پارسال معدلش ۲۰ بود ولی دانشگاه قبول نشد امسال دوباره باید ترمیم معدل همه درسها را امتحان بده اینها هم همه درسهاشون نهایی بوده یعنی چی آخه من خودم دبیر فیزیکم نمیتونم این موضوع را درک کنم تو رو خدا انقدر بچه هارا اذیت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
نصر
۲۰:۴۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
متاسفانه وزارت بهداشت در چند دهه باعث شد که پذیرش پزشک خیلی کم باشه همین مساله باعث شد تا به دلیل کمبود پزشک و نیاز شدید مردم به اونها شغل پزشکی به شغلی پردرامد و رویایی برای همه تبدیل بشه همین مساله حساسیت کنکور رو خیلی بالا برده همه‌میخان پزشکی قبول شن ولی امکانش نیست و بیشتر فرزندان افرادخاص وقدرتمند و ثروتمند پزشکی قبول میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
هیچ تحصیل کرده ی زحمتکشی بدون پول و پارتی شانسی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
تو ررروو خدا سهمیه ۲۵ درصدی فقط در این یک مورد لحاظ نکنید
واقعا در حق بقیه دواطلبا ظلمه قطعیه
بخدا از هزار راه دیگه میشه براشون جبران کنید اینطوری چیزی گردن اون خدا بیامرزا نیارید
بخدا پسر من خون تو چشاش رفته تا الان که کنکور داده
بیاین این ظلمم رو در حق کنکوریا نکنید
بیاین بگین افااگه قبول شدین بهتون حقوق هم میدیم اما تو کنکور سهمی حذف بشه
اینطوری اما پزشکا بیسواد هم فرهنگیمون بی سواد فقط بخاطر افرادی که حقشون نبوده اما الان دانشجون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
زمان ما میگفتن سهمیه ۲۵ درصد مثل سهمیه مناطق هست و اینا یه جمعی رو تشکیل میدن و با هم رقابت میکنن ، همش کشک بود این سهمیه ظالمانه درصد مستقیم طوی تراز طرف داره و از این ظالمانه تر اینه که زمان انتخاب رشته این افراد با مقایسه با داوطلبان عادی وارد دانشگاه میشوند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۴۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
باید این بساط کنکور جمع شه این فرزندان چقدر باید استرس وترس داشته باشن که کلی عوارض برای سلامتی داره و
در آینده هزاران مشکل بوجود میاد هم جسمی وهم مادی مثل کشورهای دیگه دانشگاه باید به غير از امتحان وکنکور باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
با سلام فرزند من تو تیز هوشان پدرش در اومده درس بخونه حقش است رشته پزشکی قبول بشه .مدارس عادی رو با تیز هوشان برابر نکنید .نکته دیگه هم خواستم بگم سهمیه جانبازی و ایثارگری چه ربطی به پزشکی و داروسازی و دبیری ....داره این عزیزان برای ما قابل احترام هستند ولی دلیل نمیشه برا فرزندشون هم سهمیه بگیرند چون حقوق عالی می گیرند و خودشون استفاده کرده اند ...تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
یعنی چی تیزهوشان و با مدارس عادی مقایسه نکنید؟ بچه های مدارس عادی چهار برابر تیزهوشانی ها تلاش میکنند و زحمت میکشند چون سطح اموزششون با سطح اموزش مدارس تیزهوشان متفاوت هست و خودشون تلاش میکنن برای رسیدن به هدفشون
Iran (Islamic Republic of)
سارای
۲۲:۱۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
خودتون مسخره کردین یا مارو رفته مدرسه تیز هوشان چه کار شاقی کرده که اینجوری دفاع میکنی تو مدارس عادی بچه ها چقدر با امکانات خیلی کم میجنگن برای هدفشون متاسفم برای طرز فکرتون
Iran (Islamic Republic of)
پریا
۱۲:۵۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
فکر کردید مدرسه تیزهوشان بدون پارتیه؟من اون موقع امتحان دادم برای نمونه و تیز هوشان گفتن که امیدت فقط به نمونه دولتی باشه چون تیزهوشان سهمیه رو تو الویت قرار میده . دوست من با سهمیه جانبازی پدربزرگش با اینکه هیچی نخونده بود و البته پولدارم بود تیزهوشان قبول شد و منی که راهنمایی نمرات کمتر از بیست نبود و هیچوقت از رتبه های برتر مدرسه پایین نیومده بودم نمونه دولتی قبول شدم چون سهمیه نداشتم . الان خیلی خوندم درحالیکه تیزهوشان دیوار به دیوار ما بچه هاش موهاشونو رنگ میکنن و ناخوناشونو کاشت میکنن من تو سن ۱۸ سالگی مثل یه زن ۴۰ ساله شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سهمیه مناطق از همه بدتره، چون تعداد این سهمیه بسیار زیاده، بنده خودم در دانشگاه میدیدم که بعضی دانشجوهای شهرهای منطقه 3، وضع مالی و امکاناتی شون بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
حداقل از اون مشاور داخل مدرسه تون بپرس تا برات توضیح اینجچری که فکر میکنی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
حداقل از مشاور مدرسه تون بپرس بفهمی هیچ فرقی با هم نمیکنند. اتفاقا سهمیه منطقه دو و یک برای کسی که درس خونده خیلی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سهمیه مناطق فرقی با هم نداره و شما جزو هرکدام باشد برای ورود به دانشگاه با افراد همون منطقه رقابت میکنید. همین منطقه سه درست هست که شما با یک تراز مشخص نسبت به بقیه مناطق رتبه ات کمتر میشه ، اما این رو درنظر داشته باشید ، یک دانشگاه برای رشته هایی که اراعه میده تعداد افرادی که از منطقه یک و دو میگیره نسبت به اون تراز مشخص خیلی بیشتر از منطقه سه هست ، به همین دلیل بعضا شما میبینید تراز یک منطقه سه و دو با هم یکی هست اما منطقه دو میتواند بردارد اما منطقه سه خیر چون تعداد افرادی که از سهمیه منطقه سه برداشتند تمام شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حیف هشت سالی ک پدرامون تو جنگ جنگیدند برا شما و بچه هاتون الان اینه جواب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
بیشترین سهمیه مخصوصا منطقه 3، به عنوان محروم است اما خیلی هاشون هم محروم نیستند، بعضی حتی وضع مالی خوبی هم دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
منطقه سه لزوما به معنای اینکه وضعیت مالی خوبی ندارن نیست
حرف در انتخاب دبیر هاست که همه سال اول و دوم هستن و متاسفانه نمیتونن اون طوری ک باید تدریس کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سهمیه مناطق فرقی با هم نداره و شما جزو هرکدام باشد برای ورود به دانشگاه با افراد همون منطقه رقابت میکنید.بله به دلیل این که افراد در سهمیه منطقه سه کمتر هستند رتبه ها پایین تر میاد ، اما در کل سهمیه منطقه دو و یک برای ورود به دانشگاه خیلی بیشتر از منطقه سه هست ، چون تعداد شرکت کننده هاشون بیشتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سهمیه مناطق فرقی با هم نداره و شما جزو هرکدام باشد برای ورود به دانشگاه با افراد همون منطقه رقابت میکنید. همین منطقه سه درست هست که شما با یک تراز مشخص نسبت به بقیه مناطق رتبه ات کمتر میشه ، اما این رو درنظر داشته باشید ، یک دانشگاه برای رشته هایی که اراعه میده تعداد افرادی که از منطقه یک و دو میگیره نسبت به اون تراز مشخص خیلی بیشتر از منطقه سه هست ، به همین دلیل بعضا شما میبینید تراز یک منطقه سه و دو با هم یکی هست اما منطقه دو میتواند بردارد اما منطقه سه خیر چون تعداد افرادی که از سهمیه منطقه سه برداشتند تمام شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جالبه اینایی که دارن از سهمیه شاهد و ایثارگر استفاده میکنند یک تعداد بچه ی ضعیف و درس‌نخوان هستند که فقط پز سهمیه باباشون میدم باشه پدر رفته خیلی هم ممنون مگه نمیکنید در راه خدا و اهل بیت رفتن اجرشونم میگیرن و از همه مهمتر همین ها با نظام مخالفت هستند بد و بیراه میگن از اینروم استفاده میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما در قضاوت آزاد هستین اما حق توهین به خانواده شهدا و ایثار ندارین
بچه درس خوان درسش میخونه و خیالش هم از رتبه و قبولیش راحته نه اینکه با توهین و تهمت سعی در خالی کردن صندلی ها و قبولی خودش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
تنها معضل ، بدبختی طوی دانشگاه ها همین دانشجو سهمیه ای ها هستن.
Iran (Islamic Republic of)
محبی
۱۱:۴۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
متاسفانه اکثر افراد تنبل و شکست خورده همین سهمیه را بهانه میکنند . به غیر از یک سهمیه خاص (شاهد هم نه) بقیه افراد باید 70% نمره (تراز) نفر آخر را داشته باشند تا در سهمیه لحاظ شوند .
خدمت این عزیزان هم بگویم که وقتی پدر خانواده ای از خود گذشتگی میکند و برای این مملکت به درجه شهادت یا جانبازی میرسد باید خانواده اش تحت حمایت باشد . این بزرگان هم میتوانستند در خانه خود بنشینند و کارهای اقتصادی انجام دهند . همه ما مدیون این عزیزان هستیم.
چند نفر خاص را در نظر نگیرید ،به ولله قسم اکثر این عزیزان به سختی زندگی میکنند .
France
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
نظامی گری هم شغل هست مثل بنایی و مکانیکی ...
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جهت اطلاع جناب عالی جنگ سی و پنج سال پیش تموم شد بنابراین پدر هیچ یک از کنکوری ها شهید یا جانباز نمی تونن باشه مگر حالت استثنا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۰۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
چی میدونید؟ من ک شاگرد اول به کلاس بودم فرهنگیان میخونم رفیقم ک من که اصلا یه بار نتونست نمره های منو بگیره و شاگرد پنجم ششم بود الان داره پزشکی مشهد میخونه واس این که سهمیه جانبازی ۲۵ درصد داشت خواهشا چیزی رو که نمیدونید درباره اش صحبت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
محبی
۱۳:۵۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ناشناسی که از آمریکا (احتمالا فیلترشکن) پیغام گذاشتی ، خدمت جنابعالی عرض کنم که فقط ماهانه به طور میانگین 5 نفر در مرزها شهید میشوند . شهدای نیروی انتظامی و ... که به کنار.
یکم درس بخونید و تنبلی و سستی خودتان را به حساب سهمیه دیگران نگذارید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
محبی عزیز ، کل مردم ایران هشت سال دفاع مقدس درگیر مشکلات ناشی از جنگ بودند حتی خانواده هایی که نه جانباز تقدیم جنگ کردند و نه شهید دادند همه و همه به نوعی آسیب دیدند .در اینکه جامعه مدیون خون شهدا و رشادت جانبازهاست شکی نیست اما تا آنجایی که من از این عزیزان سراغ دارم اکثرشون با خدا معامله کردند نه با دنیا.حالا هم حرفی نیست همه جوره به وضع اقتصادی و معیشتی شأن رسیدگی شود به گونه ای که به قول شما تحت حمایت باشند ولی لحاظ کردن سهمیه حق الناس نابخشودنیه.چه خودم که سال ۶۹کنکور دادم و چه دخترم که شش سال پیش کنکوری بود نه تنبل بودیم نه شکست خورده.اتفاقا از بهترین های شهرمون بودیم ولی مثل خیلی از بچه های این مملکت قربانی بی عدالتی شدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سهمیه جانبازان،بسیج،مسئولین،مدافعین حرم،بنیاد مستضعفین ، مهمان فلسطینی حماس،حزب الله لبنان، حشداشعبی عراق، یمن و کشورهای بیلیاقت آفریقایی مفت خور چاپلوس واقعا جایی برای با لیاقتها گذاشتید؟ آینده این کشور به فنا داره میره با زیاده خواهی قشر خاص سهم طلب از مابهترونی که اگه اینا رو نداشته باشه صندلی دانشگاه رو با پنج میلیارد تومان به بالا صاحب میشه و چه شود سرنوشت ایران مظلوم فردا جان مال مردم به دست این افراد بیلیاقت به فنا میره چون برابری شعاری بیش نبود و نیست و باز سیستم پادشاهی حکم فرماست پدر کمپوت خور، پسر پپسی خور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگر الان راحت نشستی توی خونت بدون اینکه داعشی یا تروریست دیگه ایی سر کوچتون باشه و زن و بچه تو اسیر کنه یا بکشه مدیون بچه های مدافع حرم هستی که نزاشتن پای این افراد به ایران برسه.
شما هم کخ خیلی خوب ازشون قدردانی کردی
Iran (Islamic Republic of)
maryam
۱۰:۵۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
همین سهمیه جانبازی که شما ازش مینالید تا اون شخص نخونه هم الکی نمی تونه قبول بشه همه رو مثل هم چرا میبینید یکی سهمیه داره رتبه ش شده هزار ولی قبول نشده یکی سهمیه ش ازاده ولی با سه هزار پزشکی اسمش میاد.سهمیه ها باهم رقابت میکنن وسهمیه ازاد ها هم باهم اگه یه دانشگاهی بیست وپنج نفر بخواد پنج نفرش سهمیه دارهست بیست نفر دیگه ش سهمیه ازاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مشکل کنکور اینکه همه میخان پزشک و دندانپزشک بشن ولی متاسفانه وزرات بهداشت پذیرش این دو رشته رو خیلی کم نگه داشته و همین امر موجب شده تا سهمیه ای ها و بچه پولدارها وارد رشته پزشکی بشن و نوعی انحصار ایجاد شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
دوستان اگه میخواین زندگی رو پیشرفت داشته باشید مهارت بیاموزید از همون راه کسب و کار خودتونو راه بندازید وگرنه درس بخونی بری زیر دست یه نفر یا بری کار دولتی هرروز سر ساعت پنج شش سی سال از عمرتو بری بیای بعد سی سال میبینی هیچ که هیچ پیر و فرسوده شدی تازه حقوقت کفاف دخل و خرجتو نمیده میبینی بعد بازنشستگی به جای سفر و گردش دوباره باید بری کف خیابون دنبال کار باشی یا مسافر کشی کنی واسه این که شکم خانوادتو فقط سیر کنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
چه کسب و کاری تا سرمایه نداشته باشی هیچ کاری نمیتونی کنی...یه کاری بخوای بزنی ۲۵ میلیارد پول اولیه می خواد مغازه تو خیابون شده متری ۴۰۰ میلیون اونوقت بریم دنبال کسب و کار...
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۰:۰۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سهمیه جانبازا رو همه میبینن اما چرا از سهمیه مناطق محروم هیات علمی و بقیه انواع سهمیه حرفی نمیزنیم خیلی جالبه برام
Iran (Islamic Republic of)
هما
۱۰:۴۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مناطق محروم اسمش روش هست از امکانات محرومند
اما سهمیه دارها بدون تلاش خودشون با تلاش باباشون میرن دانشگاه
اگه واقعا میتونی بیا مثل ما عادلانه کنکور بده
ما زحمت میکشیم درس میخونم شما از زحمت باباتون استفاده میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسولان محترم تمام سهمیه ها را حذف کنید اگر میخواهید به خانواده شهدا و جانبازان برسید فقط حقوق ماهانه بهشون بدید مملکت داره داغون میشه هرچی بیسواد داره مملکت را اداره می‌کنه که هم در کنکور وهم در آزمون های استخدامی اکثر درصدهاشون منفی هست نخبگان جلوی پیشرفتشان گرفته شده برا همین در تمام زمینه ها یک کشور عقب مانده محسوب میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
خیلی جالبه واقعا فقط به خاطر سهمیه این افراد، جلوی پیشرفت نخبگان، گرفته شده
خداییش حرفت خیلی خنده داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاملا موافقم با حرف شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
یه تشکر از سازمان سنجش بابت برگزاری ایمن آزمون
کنکور روند برگزاری و آزمون دادنش خیلی درسته
ولی وای از سهمیه هایی که بعد از این اعمال میشه
تا یه حرف هم می‌زنیم میگن حقشونه
پس حق شما هم هست کسی که زیست ۰درصد میزنم دو روز دیگه شمارو عمل کنه ?
Iran (Islamic Republic of)
نیلوفر
۰۸:۳۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کنکور یعنی بی عدالتی و جذب بی‌سوادان و مرکز تجارت برای آقازاده ها .حذف فوری کنکور شعار ماست..
Iran (Islamic Republic of)
مظلوم
۰۸:۲۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
این کنکورا تا وقتی با پول وسهمیه هست الکیه
بچه درس خونا و استعداد ها رو نابود نکنین من که به لطف پزشک سهمیه داری تا بغل عزرائیل رفتم با جون وزندگی مردم بازی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا باید بخاطر ماه رمضان داوطلبان ضرر کنند... و تحت فشار باشند... شما دین و مذهب را به همه موضوعات دخالت داده اید. این ظلم اشکار است که کاملا متناقض با هدف دین و مذهب است. . مسولین در مشت افکار مذهبیون و انقلابیون له شده و یا خود، انهاهستند.. و جانعه را به قهقرای انسانسیت رسانده اند...مذهب کارش چیز دیگر است و این که شما انجام می دهید چیز دیگر... رفتارهایی شما بارها و بارها ثابت کرده است یا جای پای روسیه وچین می گذارید. یا از انها دستور! حداقل ایتطور به نظر می رسد... جامعه اختیار واقعی خود را از دست داده و کاملا به چندین پاره تقسیم شده است.
Japan
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
الان ضرر داوطلبان از ماه رمضان چی بود؟ ://
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۷:۵۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاش سهمیه رو برای رشته های پزشکی حذف کنن.حالا برای رشته های دیگه سهمیه باشه مشکلی نیست ولی واسه پزشکی اتفاقا خیلی مشکل داره چون با جون مردم سرو کار دارن ما پزشک بی سواد نمیخوایم.
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۱:۰۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
یعنی اقتصادی که به فنا رفت مهم نیست؟ کلا شایسته ها باید به جایگاهشون برسن ولی هدف اینا چیز دیگه ایه نابودی وطن
Iran (Islamic Republic of)
کوردم
۰۰:۰۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
عزیزم معلم بی سواد به چکار میاد ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
اعصابی که از بچه های مردم خورد میکنید الهی به حق اشکهای ملت ایران سرطان بشه تو وجود فرزندانتان. چه بابت کنکور چه بابت همه بلاهایی که سر ملت ایران اوردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
دوست عزیز همچین نفرینی نهایت سنگدلیه
واقعا متاسفم
هر چقدر هم عصبانی و ناراحت باشی، آدم این مرض رو برای دشمنش هم نخواد، از بیماری دیگران لذت میبری ایا؟
اینطور نفرین میکنی
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۲۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
خدایا همه جوانها عاقبت بخیر بشن یه نگاهی هم ب بچه های من بنداز خداااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
امیدوارم یه روزی برسه اون عدالت آموزشی که همه دوست دارند در جامعه برقرار بشه،سهمیه ها حذف بشه،موسسات آموزشی رانت خواری وغول حذف شوند
بخدا قسم شهدای ما رفتند تا عدالت باشه نه بی عدالتی و هرکسی به فراخور تعهد وتخصصش به پیشرفت آبادانی این مملکت و مردمش کمک کنه
شهدا وجانبازای ما و خانواده ی آن ها نور چشم ایران وایرانی هستند ولی برای پیشرفت مملکت نیاز به این داریم که هرچیز و هرکَسی سرجای خودش باشه
وضعیت الان کشور یعنی اینکه هیچ چیز وهیچ کَس سرجای خودش نیست.....
به امید روزهای قشنگ وروشن برای ایران وایرانی
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۶:۵۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به خدا با این مصوبات غیر منطقی مملکت یک ضرب ....پیش به سوی بیسوادی کی میره دانشگاه....مگر اینکه فعلا فعلا مبنا رو بزارن فقط معدل دوازدهم تا زیر سازها و امادگی درمدارس و اموزش و پرورش انجام بشه
با تمام احترامی که برای شهدای عزیز و جانبازان دارم....باید بگم سهمیه ها در حوزه درس و کنکور یعنی بی عدالتی محض
با آرزوی موفقیت برای تمام جوانان مملکتم?
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۶:۳۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
بنام خدای حکیم
اینکه هرساله یک سلیقه از آقایان تازه مسئول شده با سرنوشت عده زیادی از هموطنان بازی میکند بسیار ناراحت کننده و دلسرد کننده است،
اولا اینهمه سهمیه برای گروه خاص از جامعه اشتباه بزرگی است.
دوم اینکه انتظار بیجا از دانش آموزانی که معلمان بیسواد و تنبل به آنها تدریس کرده اند و دادن سوالات مفهومی بسیار سنگین اشتباه بزرگتر، مگر با علامه جعفری ها شما طرف هستید.
سوم زمان بسیار اشتباه برای آزمون مرحله اول ، و بهم ریختن برنامه ریزی دانش آموزان پایه دوازدهم برای کنکور و امتحانات نهایی

خیلی راحت است که با انسانها دوستانه رفتار کرد و انتظار درست از آنها داشت.

من خودم مدیر مدرسه هستم و از شرایط معلمان و دانش‌آموزان آگاهی کامل دارم، و بعد از ۳۰ سال تجربه این موارد را گفتم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام کاش کل موسسه رانت که در کشور آقازاده‌ها جهت کنکور تاسیس کردن حذف بشه یاکتاب های درسی چون هرکه پول پارتی داشت و سهمیه قبولیش تضمین شده است خدایا به امید آن روز که همه بچه ها در ورودی مدرسه بچه‌های آقازاده‌ها قبول شوندو اونجا درس بخونند که استرس کنکور نداشته باشند آن‌موقع عدالت اجراشده است
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۴۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سهمیه بیدالتی و ظلم بزرگ است یکی زحمت میکشد و تلاش می‌کند و دیگری که سهمیه دارد بدون زحمت به هدف می‌رسد این چه عدالتی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
اصلا غصه نخورید آخرش همه بیکارن جز سهمیه دارها و فرهنگیا و پزشکیا من خودم فوق لیسانس دارم و امسال استخدامی آموزش و پرورش شرکت کردم با سهمیه ۴۸ درصد منو رد کردن ولی جانباز ۲۵ درصد با سهمیه ۶ درصد قبول شد میخام بگم تا وقتی بی عدالتی هست ادمهای بی سواد میرن بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
واقعا همینطوره ?????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پدر مادر ما اصلا اسم و آدرس مدرسه های ما رو هم بلد نبودن نفهمیدن کی کنکور دادیم
Iran (Islamic Republic of)
خب که چی ؟؟
۰۰:۰۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
عزیزِم اخه این چه پدر و مادریه تروخدا البته تقصیر والدینت نیست تقصیر مشکلات زیاد زندگیه که بر دوش آنهاست
Iran (Islamic Republic of)
نظام
۰۲:۱۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سهمیه در کنکور یعنی بی عدالتی، مثلا در مسابقات دو ،اونی که مثلا دهم شده ،با سهمیه دومی رو به اون می دند!!
Iran (Islamic Republic of)
Jam
۰۲:۰۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
اینکه اگر قبول نشدیم،سال آینده باید کل امتحانات یازدهم رو امتحان بديم یعنی چه؟واقعا مسخره هست.
تو روخدا یه کم فکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
لطفا هر کی اطلاع داره راهنمایی کنه بالا نوشته بود ترازهای ورتبه کنکور تا دو سال ذخیره میشه میخواستم بدونم آیا کسی که سال گذشته انتخاب رشته کرده وقبول نشده امسال میتونه از همو ن رتبه پارسال استفاده کنه ورشته های دیگه را انتخاب کنه چون امسال یه مشکلی برام پیش اومد ونتونستم بخونم رتبه پارسالم خوب بود ولی فقط پزشکی و ندان پزشکی زده بودم امسال که نتونستم بخونم میتونم زیر گروه پزشکی را انتخاب کنم
Iran (Islamic Republic of)
آیرین
۱۱:۱۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
زمانی محفوظه که انتخاب رشته نکرده باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
من به عنوان مادر یک پزشک بدون سهمیه هنوز بعد چند سال وقتی یاد کنکور فرزندم می افتم همه ی خانواده‌ها را درک میکنم چقدر استرس داشتم الهی روزی برسه کنکور حذف شه وخدایا هرکه تلاش کرده نتیجه ببینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
تبریک به بیکاران و علافان فردای ایران خخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
اتفاقا کار برای نسل جدید زیاده اون ده شصتی ها واوایل هفتادی ها بودن که با کلی تلاش بیکار و علاف شدن حتی شرایط کنکور رو اونقدر سخت کردن که قدیمی ها نتونن دوباره کنکور بدن خیلی براشون سخت شده، همه راه ها به روی ده شصتی ها واوایل هفتادی ها بستن برید ببینید اکثرشون مجردن حتی
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۳:۱۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
سوالات استاندارد نبود متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
سادات
۲۳:۰۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
خیلی سوالاتش سخت بود سوالات هوش و استعداد معلمی که واقعا بی خود بود?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کنکور بهترین روش پذیرش دانشجو برای دانشگاههاست، اوناییکه مخالف کنکور هستند، بعد از حذف کنکور و انواع پارتی بازی ها و تقلب ها تازه می‌فهمن چه اشتباه بزرگی کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگه اونم درست باشه مشکلی پیش نمیاد،یعنی الان وضعمون بهتر از اروپا و آمریکا هست که کنکور ندارن؟ الان اونا اختراعات بیشتر و مهمتری دارن یا ما؟کنکور خلاقیت و تلاش رو تو آدم ها می‌کشه،مثل اینکه کسی خرش از پل بگذرد.شما نظام آموزشی اون کشورها رو خواندی که اظهار نظر می‌کنی،کاری به رفتارهای خوب یا بد اخلاقی اون ها ندارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
حیف از این همه شب بیدار بودن تا دم صبح درس میخوندیم والان بیکار نشستیم
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۲۳:۳۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
عزیزممم انشاالله بحق پهلو شکسته زهرا کارت درست بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
آزمون نداد به جهنم و به اسفل السافلین که نداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
آزمون نداد ، جهنم که نداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کشور که توسعه اقتصادی نداشته باشه و شغل و کاروکاسبی وجود نداشته باشه باید بچه ها را درمدارس نگه داشت جوانان را در دانشگاه نگه داشت تا پیر شوند و بی انگیزه و بعدش یک کاری که با کلاس ۵ هم میشه اداره اش کرد !!!!

اگر اموزش استاندارد بود یکعده تا کلاس ۵ اکر بالا نیامد بره بازار کارو زندگی
تا دیپلم اونهایی که خیلی مستعدن میرن دانشگاه درست حسابی بقیه کار و زندگی
و همینطور ..‌‌..‌.‌ نه اینکه فله ای دیپلم بدیم به همه
همه را بیاریم دانشگاههای گوناگون تا مشغول بشن و ..‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
وای
Iran (Islamic Republic of)
مهر
۲۱:۱۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
واقعا با این سهمیه ها حق بچه های دیگه ضایع میشه وقتی کسی با معدل ۱۴ ونمره شیمی منفی ۲ میشه رتبه ۳۹۰۰ دیگه عدالتی درکارنیست درسته پدران یا همسرانشون برای کشور جنگیدند خوب ازیه طریق دیگه بهشون امتیاز بدن نه کنکور که واقعا بعضی اصلا سواد ندارن وباسهمیه بالا میرن وحق بچه های دیگه رو ضایع میکنن چه عدالتیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
پسر من پارسال کنکور داد امسال دانشجوی پزشکی ولی هنوز استرس کنکور فراموش نکرده و باهاش منم امروز برا بچه های دیگه دعا کردم استرس داشتم واقعا با پوست گوشت درکشون کردم
Iran (Islamic Republic of)
سانا مینا توزاکی
۰۰:۱۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
عزیزِم من خودم خواهرم از استرس کنکور روانی شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کنکور اصلا حذف نخواهد شد
چون مافیای کنکور پشت ان هستند
یکی کنکور یکی هم خدروسازان
این دوتا تا دنیاست هستند چون پشتشون گرم وچپاول زیاد
Germany
ناشناس
۲۰:۴۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
باید این سهمیه ها حذف بشه ،حق بچه های دیگه ضایع میشه ،چرا بچه ای که درس میخوانه قبول نشه ولی کسی کع درس نمیخونه وتنبله با سهنیه بهترین چی قبول بشه ،ما حلال نمیکنیم
Germany
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ما توی ایران زندگی میکنیم ،هیچ عدالتی وجود نداره ،تا خانواده های شهدا و جانبازان و ایثارگر وجود داره هیچ کسی نمیتونه توی کنکور قبول بشه ،همین خانواده ها بعضی ها یه بچه های تنبل هم دارن که باید پزشکی قبول بشن ،خدا ازشون نگذره الهی
Iran (Islamic Republic of)
الف زیر ب
۲۰:۳۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
آخ کیف میکنم از حال خراب خنگول هایی که درس نمی خونند و مغزشون نمی‌کشه بعد اینجا از بی عدالتی سهمیه گله دارند
خب برو گلدوزی و ملیله بافی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
برای نا امیدی جوانان از هیچ کاری دریغ نمی شود متاسفانه به هر طریقی که شده جوانان را بدبین و نا امید می‌کنند دارند با روح و روان جوانان و خانواده ها در بیشتر زمینه ها بازی می‌کنند. کسی نیست جلوگیری بکند و فکری به حال این همه سوء تدبیرها و بدخواهی بکند. ثرمایه داران و فرزندان سیاسیون و صاحبان قدرت و ثروت دارند تمامی مشاغل و مسندهای اساسی و‌مهم را می گیرند و بهترین رشته های دانشگاهی متعلق به آنها شده .فاصله طبقاتی با این اختلاف فاحش به نفع کشور اسلامی نیست
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۲۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگر هم میخوایید برید دانشگاه حتما اون چیزی که بهش علاقه دارید برید نه اون چیزی که بقیه فکر میکنن خوبه چون لااقل اگر هم مدرک گرفتید ولی اون چیزی نشد که میخواستید کمتر عذاب میکشید
Iran (Islamic Republic of)
سعسد
۲۰:۲۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
به امید روزی که معیار سنجش دانشجو سواد باشد نه سهمیه خانواده شهید و جانباز و مفقودالاثر و غیره و ذالک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
حادثه‌ای برامون پیش اومده برامون دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
در دانشگاه باید درس خواند کسانی که با حرف اول طوطی وار وبا فرمول وارد دانشگاه شدند افرادی بیسواد وبا خروجی التماس نمره ای وترک تحصیل مواجه شده اند
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
راسی ی چند نفر ادم شیاد از خدا بیخبر سوالات امتحانی کنکور به دانشجویان دانشگاه میفروختن پول مبگرفتن که دستگیر شدن چند روز پیش
United States of America
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
زمان ما امتحان که میشد میشدیم زیر عرق از بس استرس داشتیم
United States of America
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
همه درس ها استرس دارن خصوصا ریاصی فیزیک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام. تورو خدا حق بچهارو ضایع نکنید واز طرفی با جون مردم بخاطر پزشک سهمیه‌ای ودندان ودارو سازو ...خانواده شهدا عزیزن ولی اینطوری راهش نیست . وبا عدالت هیچ سنخیتی ندارد .از راه درست وعقلایی به این عزیزان خدمات شایسته کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
لعنت به زندگی که ما کردیم
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
اخیییییی از استرس استرس مانع از پیدا کردن شمار صندلی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۴۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
امیدوارم این کنکور حذف بشه.امیدوارم سهمیه25درصد حذف بشه.البته ماکشورمون وشهدا رو دوست داریم بهشون همه چی بدن ولی سهمیه مملکت رو خراب کرده.....دلم به حال بچه ها میسوزه ما که20سال عمرمون هدر شد خدا به اینا رحم کند.فقط رشته های علوم پزشکی ومعلمی وچندتا دیگه از ریاضی اونم باید بعداز خوندن برن خارج.....در آستانه شغل وازدواج م وپشیمان از درس خوندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
واقعا باید در این ماراتن علمی میزان سواد افراد مقایسه بشه نه اینکه تعدادی با سهمیه و تعدادی هم با پول باباهاشون از بقیه جلو بزنند.به قول آقا رضا ما شهدا و مملکتمونو دوست داریم ولی به خدا قسم بنده فردای قیامت از اینهمه بی عدالتی شاکیم
Czechia
علی
۱۹:۰۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
منم موافقم که کلیه سهمیه ها حتی مناطق دو و سه هم حذف بشه و عدالت جاری بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۴۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
خو چرا میترسی حرفاتو بزنی نش نشد فدا سرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
بله اینطوری شايسته سالاری را درکشور نابود کردند فقط سهمیه وافراد بی سواد میرند بالا?‍♀️?‍♀️?‍♀️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
تا وقتی سهمیه های مختلف باشه هیچ عدالتی وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
لعنت به زندگی که ما کردیم فقر و بدبختی و هزار تا درد روحی دیگه بس نبود باید حسرت دانشگاه رفتن و رشته مورد علاقمان خواندنم رو دلمان بمانه.با ۱۹ سال سن و این همه درد
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۷:۰۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
عدالت گفتید خندم گرفت .من سال ۹۰کارشناسی گرفتم الان هم کارگرم .نمیدونم این جوانان باچه شوقی درس میخونن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
این که حرف حق هست
Iran (Islamic Republic of)
Yeganeh
۲۳:۰۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جای اون ۴سال دانشگاه بیخود سوادتو تو بازار مالی و ثروت اندوزی بالا میبردی ۴سال سابقه کار بدست میاوردی بیل گیتس میگه نمره های Aدانشگاه مدیران شر کت ها میشن نمره های B دانشگاه کار گرای شر کت میشن و نمره های cدانشگاه یعنی کمترینش صاحبان این شر کتها میشن اره داداش همش وقت تلف کردنه بچه های الانم اگاهن استرس و اینا ندارن نمونش خودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
بهمن خان . خودشون را گول میزنن . رفتن به دانشگاه و بعد از ان نبود شغل و بیکاری . این راه اشتباه است . آینده شغل به دانشگاه نیست شما باید حرفه و شغلی را بلد باشید . دانشگاههای ما چیزی یاد نمیدن و همش علافی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام سهمیه رشته پزشکی لطفاً حذف کنید
Iran (Islamic Republic of)
Hjk
۱۵:۵۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کدام رقابت عادلانه یه عده سهمیه دار از قبل صندلی رشته های تاپ براشون اماده است لعنت به این کنکور
Iran (Islamic Republic of)
کل مراد باغسرتبی
۱۵:۵۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگر بناست کسی به دانشگاه راه پیدا نکند خوب پس بساط درس و مدرسه را بر چینید و همه بروند مهارت فنی و حرفه‌ای خیلی بهتر از تحصیل در دانشگاه ،چون دانشگاه تحفه ای نیست این دکان چند نبش را که زندگی مردم را تباه کرده
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۵:۴۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کنکور باید کلا حذف بشه و فقط نمره امتحانات نهایی سه پایه دبیرستان و بدون اعمال هیچ سهمیه ای برای ورود به دانشگاه در نظر گرفته بشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
از همین جا به تمام داوطلب های عزیز به عنوان کسی که دانشگاه رفته مدرک گرفته والان بیکاره علام میکنم دانشگاه هیچ آش دهن سوخته نیست فقط دارین وقت تلف میکنید بزنید تو کارازادکار آفرینی کنید بیشتر تجربه کسب میکنید تا دانشگاه.. دانشگاه فقط منبع درامدیه واسه بعضی ها پول بیت مال میگیرن صرف خودشون میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
سهمیه باشه یا نباشه وقتی قراره دکتری بگیری و بیکار باشی مگه فرقی داره ای کاش ورودی های دانشگاه ها یک سوم میشد ولی برای عموما کار بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
چند تا پزشک بیکار دندون پزشک بیکار ارتوپد بیکار داروساز بیکار سراغ داری؟ سهمیه ها هم صندلی این رشته های خوب رو به افرادی که حقشون نیست میده هم بچه هایی که حقشون هست رو پشت کنکور نگه میداره هم فردا سلامت من و تو رو جان من و تو رو میده دست کسانی که اینطوری وارد دانشگاه شدن با میانگین های دو سه درصد برای درسهای تخصصی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
همش میگی پزشکی مملکت همه باید پزشک و پیراپزشکی باشن تا برن سر کار بقیه باید برن بمیرم حتما چون دکتر نشدن رفتن فنی و انسانی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
از دانش آموزان جنوب شرقی ایران هم بگویید که بدلیل تخریب جاده با سیل نتوانستند سر جلسه حاضر شوند و تلاش یکسال آنها نابود شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
با این همه تلاش و هزینه و استرس درس بخونن که چی بشه؟ که فردا اگر رشته تاپی درس خونده باشن در دانشگاه برندی آخرش ترک وطن کنن و دل به غربت بدن یا بمونن و مثل من با کارشناسی ارشد و 20 سال سابقه کار تخصصی درآمدشون از دلالی که دو تا پراید در ماه معامله میکنه هم کمتر باشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
تا وقتی سهمیه های 25 درصدی داریم هیچ عدالتی در بهترین رشته های دانشگاه برای بچه های عادی وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
ن
۰۸:۲۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
اون ها با خودشون رقابت می کنن،جای کسی رو نگرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام محروم شدن از بهترین پشتوانه اونم کسی مثل پدر،ایناچیزی نیست اوناجونشون روگذاشتن از خانواده گذشتن حالا این بی ارزشترین کاره که میتونن انجام بدن
Iran (Islamic Republic of)
مهدوی
۱۳:۵۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
سهمیه مناطق محروم هم در نظر بگیرین...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
الان که دیگه کنکور استرس نداره.این همه دانشگاه داریم تو ایران.فقط کافیه برای کنکور ثبت نام کنی قطعا یه جا قبول میشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
در رشته ریاضی فیزیک اره حق باشماست ولی در تجربی و ادبیات علوم انسانی اینگونه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رشته ریاضی فیزیک هم تهش میشه فارغ التحصیل ارشد ریاضی محض دانشگاه تهران که منشی ما بود...!
Iran (Islamic Republic of)
یاس
۲۲:۴۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
احتمالا همه یا پزشکی می‌خوان یا فرهنگیان بقیه رشته ها که کار نداره ماکه ۶سال آوره بودیم ارشد گرفتیم چیشدیم
Iran (Islamic Republic of)
دانش
۱۲:۴۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
رشته ریاضی فیزیک روهرکسی نمیتونه بخونه وسختیهایه خودش رو داره وگرنه همه میرفتن رشته ریاضی
آخرین اخبار