جذب دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها برای بورسیه فرهنگیان چگونه خواهد بود؟

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه فرهنگیان استان تهران گفت: طرح بورسیه تعدادی از دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ممکن است باعث ایجاد مشکلات در نظام آموزش و پرورش شود.

سعید زعیمی، دبیر جامعه اسلامی دانشگاه فرهنگیان استان تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای جذب دانشجو معلم و رفع کمبود معلم دو ایده مطرح شد که بر اساس ایده دوسال - دوسال دانشجویان دو سال در دانشگاه دولتی و غیر دولتی دروس خصوصی را آموزش دیده و دو سال نیز در دانشگاه فرهنگیان آموزش معلمی می‌بینند.

وی افزود: در طرح دوم دانشجویان دروس عمومی و تخصصی را در دانشگاه‌های دیگر خوانده و در سال سوم وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

او ادامه داد: در طرح جدید رتبه علمی دانشگاه‌ها و رتبه دانشجو برای جذب در دانشگاه فرهنگیان مشخص نیست. باید این طرح از تمام ابعاد بررسی شود.

وی افزود: این طرح به دلیل تداخل دروس باعث ایجاد مشکلات شده و به نظام آموزش و پرورش در ۳۰ سال آینده ضربات درست نشدنی را می‌زند.

بر اساس گزارش‌ها، رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز گفته است: دانشجویانی که در دانشگاه‌های خوب و سطح بالا درس می‌خوانند فراخوان خواهند شد؛ به‌طوری که دانشجویانی که دو سال از درس دانشگاه را گذرانده باشند با یکسری حداقل‌های معدلی و شرایط‌های متعددی که گذاشته خواهد شد، فراخوان می‌شوند که از سال سوم تحصیلی بورسیه آموزش و پرورش شوند و مثل بقیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، نیروی آموزش و پرورش خواهند شد.

این دانشجویان علاوه بر درس‌هایی که در دانشگاه مبدا می‌گذرانند درس‌های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را نیز خواهند گذراند. حدود ۳۰ تا ۴۰ واحد درسی که شامل تربیتی و مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان است را این دانشجویان طی خواهند کرد.

وی افزود: این دانشجویان دو مدرکی خواهند بود که هم از دانشگاه اصلی مدرک خواهند گرفت و هم از دانشگاه فرهنگیان مدرک دریافت خواهند کرد و این کار مشترکی بین دو دانشگاه خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود که در سال اول اجرای این طرح ۱۰ هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان شوند. این دانشجویان جذب و استخدام دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و همچنین از معافیت سربازی و دیگر مزایای دانشگاه فرهنگیان بهره‌مند خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا از دانشجویان معدل الف فارغ التحصیل شده سالهای قبل استفاده نمیکنید تا باگذراندن واحد‌های مرتبط با آموزش استخدام شوند
حتی بعضی افراد دررشته های مثل شیمی و ریاضی وزیست شناسی درس خواندن ولی شاخه دبیری نبوده این روش بار مالی کمتری داره

البته گاهی هم پیشنهادها مطابق وضع خانواده های از ما بهترون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام
این طرح شامل دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هم میشه؟ من دانشجو علوم پزشکی هستم ولی محیط آموزش رو بیشتر از بالین دوست دارم!
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۹:۱۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیون دهه شصت های نخبه هستید تا ابد با این بی برنامه گیها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
دهه شصتی ها را فراموش کردید که جوانیشان تمام شد و ۴۰ ساله شدند درحالی که جایی استخدام نشدند با این که این همه تعهد داشتند. نه توانستند سرکار بروند. نه توانستند ازدواج کنند. همیشه قوانینتان مخالف شرایط آنها بود. من راستش فرقی بین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و دیگر دانشگاه ها نمی بینم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
تا وقتی دهه شصتی ها فارغ التحصیل میشدند، مسئولان آموزش و پرورش هر دفعه می‌گفتند که معلم باید از طریق دانشگاه فرهنگیان تربیت و استخدام شود و غیر از این مسیر اشتباه است. حالا معلوم می شود این نظرات فقط بر مبنای عرضه و تقاضاست. البته در غیر از آموزش و پرورش هم ملمولا همین بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام
چرا از استعداد درخشان دانشگاه های دولتی استخدام نمیکنین

این بیچاره ها دربدر دنبال آزمون آموزش وپرورش هستن
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۳۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام،
به فکر دهه شصتی ها بدبخت باشید که دارند به طور کامل نابود میشوند، چرا اگر ظرفیت استخدام دارید آنها را استخدام نمی کنید. ایمان داشته باشید میزان تعهد دهه شصتی ها خیلی بیشتر از نسل جدید است حتی اگر از دانشگاه فرهنگیان مدرک گرفته باشند.
یک کم فکر کنید، چند هزار نفر برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت می کنند که اکثرا از لحاظ سنی تقریبا دیگر امیدی به استخدام ندارند. حداقل به خاطر انسانیت به فکر استخدام دهه شصتی ها باشید و اگر فرصتی برای استخدام وجود دارد، آنها را استخدام کنید.
من خودم مشغول به کار هستم ولی واقعا افسوس میخورم موقعی که این همه بی برنامگی را می بینم.
آخرین اخبار