معاون امور مجلس رئیس جمهور:

تسلط بر خلیج فارس یعنی فرمانروایی بر دنیا

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: ملت ایران همواره از هویت اسلامی و ایرانی خود دفاع کرده اند و ۱۰ اردیبهشت نماد استقلال و استعمار ستیزی ما است.

سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس در بندرعباس با اشاره به اسناد تاریخی گفت: نظریه پردازان از قدیم مطرح کرده اند انرژی فراوانی در خلیج فارس وجود دارد و تسلط بر خلیج فارس یعنی فرمانروایی بر دنیا.
سید محمد حسینی گفت: کشور‌های جهان و غربی‌ها به دنبال منابع خلیج فارس و به حضور در منطقه هستند و می‌خواهند یک رژیم دست نشانده در خدمتشان باشد تا هر گونه که مایلند در منطقه جولان دهند.
وی افزود: اگر جنگی در منطقه رخ داده همچون جنگ اول و دوم خلیج فارس و حتی اشغال افغانستان هیچکدام بدون اهمیت مسئله خلیج فارس نیست.

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: در برخی آمار‌ها ذکر شده تا ۷۰ نفت و گاز دنیا در منطقه خلیج فارس است و این نیاز کشور‌های توسعه یافته در اروپا، غرب و شرق آسیا به استفاده از آن و اهمیت خلیج فارس را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر در خصوص سیاست‌های کلی استفاده از اقتصاد دریا پایه گفت: همه باید با انجام اقدامات عملی از ظرفیت‌های دریا استفاده کنیم و کسانی که در کنار دریا هستند باید دیدگاه‌های خود را برای دستیابی به راهکار‌های استفاده هر چه بهتر مطرح کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.