ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد

وزیر دادگستری ترکیه از دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) خواست تا پرونده‌ای علیه اسرائیل به اتهام جنایات جنگی در نوار غزه تشکیل دهد. 

یلماز تونج گفت: «مقامات اسرائیلی که مرتکب جنایات جنگی، تجاوز، کشتار کودکان و نسل کشی شده اند، از جمله [بنیامین]نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، باید به دادگاه معرفی شوند.

به گزارش شبکه تی آر تی ترکیه، تونج گفت: نمی‌توان رژیمی را که تصمیمات و قوانین سازمان‌های بین المللی را نادیده می‌گیرد، حقوق بشر را نقض می‌کند و به طور سیستماتیک این نقض‌ها را انجام می‌دهد، دولت نامید. اسرائیل تقریباً یک قرن است که مانند یک سازمان تروریستی عمل می‌کند. 

وی افزود که ترکیه به دفاع از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی "در هر پلت فرم" ادامه خواهد داد.

پیشتر، متین کولونک، وکیل دادگستری و از وکلای حزب عدالت و توسعه ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما به عنوان نمایندگان شهروندان باوجدان جمهوری ترکیه در دادگاه کیفری بین المللی لاهه علیه هیتلر قرن بیست و یکم شکایت کردیم. نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، باید به خاطر نسل کشی که در نوار غزه و تمام جنایاتی که علیه بشریت مرتکب شده محاکمه شود.» 

نوار غزه پس از ۷ اکتبر شاهد حملات خشونت آمیز رژیم صهیونیستی بوده است. این حملات شهادت بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را به دنبال داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
در شرايط جنايت و كشتار دست جمعي فلسطيني ها توسط اسرائيل و خفگي محمود عباس كشور هاي عربي و غرب هر گونه صداي اعتراضي از هر طرفي نغمه خوش اهنگي است. درود بر اردوان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
خود ترکیه بخاطر شراکتش در جنایات شکایت لازمه و باید جوابگو باشد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۲۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
من 20سال هست که میگویم اردوغان هزار بار بدتر از صهیونیسم هست هزاران بار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
شبت بخیر عزیزم بیخود ادای دفاع از ملت مظلوم فلسطین را در نیار جهت اطلاع قبلا آفریقای جنوبی زحمت این کار را کشیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
علت ادامه حیات ننگین اسرائیل حامی سران اعراب و کشورهایی مثل ترکيه است بیخود ادای دفاع از ملت مظلوم فلسطین را در نیارید اگر راست می گوئید جلوی صادرات و تجارت با اسرائیل را بگیرید
آخرین اخبار