برنامه ریزی اصولی از تولید محصول رقابت‌پذیر تا عرضه در بازار‌های صادراتی

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور گفت: از ایستگاه نخست تولید محصول رقابت‌پذیر تا عرضه در بازار‌های صادراتی برنامه‌ریزی می‌شود تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر زنجیره‌های ارزش راهبردی ایجاد شود.

سعید عباسی در بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری در رویداد ملی اکسپو ۲۰۲۴، اظهار داشت: زنجیره‌های ارزش آبزی‌پروری و بادام برای استان اولویت دارد چراکه به عنوان طرح ملی تعریف شده‌اند و برای هر زنجیره ارزش، سند توسعه‌ای خواهیم داشت که اسناد پشتیبان آن آمایش سرزمین است.

وی افزود: در اسناد توسعه بالادستی و تجمعات کسب‌وکاری در طرح توسعه زنجیره‌ها، همه پتانسیل‌ها دیده و نقش تعریف خواهد شد.

عباسی یکی از اهداف متعالی طرح زنجیره ارزش راهبردی را بحث صادرات بیان و اضافه کرد: در کنار رویداد اکسپو ۲۰۲۴، ارائه توانمندی‌های صادراتی و زنجیره‌های ارزش در سطح ملی با هدف شناخت استان‌ها از ظرفیت‌های خود برگزار شده است تا استان‌ها به استناد مطالعات اسناد بالادستی خود به زنجیره‌های ارزش راهبردی برسند.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه بیش از یک سال و نیم از فعالیت طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی طی شده است، بیان داشت: اسناد توسعه‌ای این زنجیره‌ها با هدف‌گذاری سالانه تا حدودی آماده شده است، ولی تاکنون نهایی نشده‌اند.

عباسی با تأکید بر اولویت‌دار بودن زنجیره‌های ارزش آبزی‌پروری و بادام برای چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: از ایستگاه نخست تولید محصول رقابت‌پذیر تا عرضه در بازار‌های صادراتی برنامه‌ریزی می‌شود و دستگاه‌های تخصصی و مرجع، شناسایی و اهداف را ابلاغ می‌کنند تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر زنجیره‌های ارزش راهبردی ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.