یدیعوت آحارنوت: نتانیاهو اسیر بن‌گویر و اسموتریچ شده‌است

روزنامه یدیعوت آحارنوت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اسیر ۲ وزیر کابینه خود دانست و نوشت نتانیاهو از ترس آنها موضع خود را تغییر می‌دهد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت»، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را اسیر «ایتمار بن گویر» و «بزالل اسموتریچ» ۲ وزیر کابینه خود دانست و نوشت که نتانیاهو از ترس آنها موضع خود درخصوص معامله تبادل اسیران با مقاومت فلسطین را تغییر می‌دهد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت امروز یکشنبه در گزارشی به نقل از یک مقام بارز و مطلع از جزئیات مذاکرات جاری رژیم اسرائیل با جنبش حماس در مورد معامله تبادل اسیران نوشت: نتانیاهو کسی است که به دلیل فشارهای سیاسی بن گویر وزیر امنیت داخلی و اسموتریچ وزیر دارایی این توافق را به تاخیر می اندازد.

این روزنامه فاش کرد که نتانیاهو مفاد توافق پیشنهادی با جنبش حماس را در جلسات محدود و کوچک پذیرفته است اما در جلسه کابینه محدود امنیتی و سیاسی به دلیل حضور اسموتریچ و بن گویر، اظهارات دیگری را مطرح و مفاد توافق را رد کرده است.

به نوشته روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، نتانیاهو در برابر بن گویر و اسموتریچ ستلیم شده است؛ بویژه که این ۲ وزیر، کابینه رژیم اسرائیل را تهدید کرده اند که چنانچه ارتش این رژیم به شهر رفح در جنوب نوار غزه حمله زمینی انجام ندهد، از کابینه کناره گیری خواهند کرد.

پیشتر خبرگزاری فلسطینی «معا» گزارش داده بود که یک هیات شامل نیروهای امنیتی مصر عصر روز جمعه به منظور میانجیگری مذاکراتِ رژیم اسرائیل و جنبش حماس بر سر تبادل اسیران، وارد تل‌آویو شد و پس از ورود به تل‌آویو دیدارهای خود را با مقامات ارشد امنیتی رژیم اسرائیل در خصوص ابتکار قاهره برای دستیابی به توافق آتش‌بس و آزادی اسرای صهیونیست از نوار غزه آغاز کرد.

در این پیوند، «خلیل الحیه» معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه بامداد شنبه گفت: امروز پاسخ رسمی دشمن صهیونیستی را در خصوص پیشنهاد جدید برای مذاکرات دریافت کردیم.

الحیه افزود: جنبش حماس اقدام به بررسی این پیشنهاد خواهد کرد و پس از اتمام بررسی‌ها پاسخ آن را ارسال خواهد کرد. این پیشنهاد برای مذاکرات ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به میانجی‌گران مصری و قطری تحویل داده شده بود.

برخی از رسانه های عربی نیز صبح امروز مدعی شدند که جنبش حماس، محتویات پاسخ رژیم صهیونیستی در خصوص پیشنهاد جدید جهت از سرگیری مذاکرات تبادل اسیران را به منظور بررسی برای «یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه و سایر رهبران این جنبش در خارج از فلسطین ارسال کرده است.

شبکه المیادین امروز یکشنبه به نقل از یک عضو ارشد مقاومت فلسطین بدون ذکر نام گزارش داد که جنبش حماس در حال بررسی پیشنهاد رژیم صهیونیستی در مذاکرات آتش بس است، اما پیش بینی می شود، در صورتی که اصلاحات اساسی روی آن صورت نگیرد، مورد قبول واقع نشود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار