افزایش ۵۰ درصدی تشکل‌های مردم نهاد در چهارمحال و بختیاری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد استان در دولت سیزدهم ۵۰ درصد افزایش یافت.

محسن حسین‌میرزایی اظهار داشت: راهبرد اصلی این دولت استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی برای تحقق اهداف است و از نظر کمی و کیفی به تشکل‌های مردمی توجه می‌شود.

وی افزود: تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد در دولت سیزدهم نسبت به قبل ۵۰ درصد رشد از نظر کمی داشته است و از نظر کیفی نیز نظارت‌ها بر انجام فعالیت‌های این سازمان‌ها افزایش داشته است.

حسین‌میرزایی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های دولت واگذاری امور به مردم و کمک گرفتن از مردم برای انجام بهتر امور است، اضافه کرد: در این چند سال مشخص شده است که هرجا از ظرفیت و مشارکت مردمی برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری استفاده شد، کار‌ها پویاتر پیش رفت.

وی گفت: در ادوار گذشته سمن‌ها و تشکل‌های مردمی در یک نقطه خاص یا یک شهر و تنها در سه یا چهار بخش محدود فعالیت داشتند، در حالی‌که در دولت سیزدهم سیاست افزایش فعالیت سمن‌های مردمی، در بخش‌های مختلف است که این امر نیاز به اطلاع‌رسانی دارد.


بیشتر بخوانید


حسین‌میرزایی با اشاره به اجرای ثبت نام طرح ملی نهضت مشارکت اجتماعی در استان با هدف بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد، گفت: در این طرح تمام ظرفیت و توان گروه‌های مردمی و تشکل‌های اجتماعی برای تحقق مفاد سند تحول دولت مردمی است و سازمان‌های مردم‌نهاد برای اجرای طرح ملی نهضت اجتماعی و طرح نهضت ملی مشارکت اجتماعی شناسایی می‌شود.

وی بیان داشت: رسانه‌ها در زمینه ثبت سمن‌ها در این سامانه اطلاع‌رسانی مستمر، موثر و کامل داشته باشند تا سمن‌های فعال در جای جای استان برای ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

حسین‌میرزایی با اشاره به اهمیت آگاهی‌بخشی رسانه‌ها، افزود: بصیرت‌افزایی و آگاهی بخشی مهمترین شاخص رسانه است.

وی اظهار داشت: با توجه به نامگذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب از رسانه‌ها درخواست می‌شود تا کار‌های تخصصی در مینه تحقق این شعار در حوزه‌های مختلف زیر نظر شورای اطلاع‌رسانی استان انجام دهند.

حسین‌میرزایی بر تشکیل قرارگاه یا کمیته اطلاع‌رسانی در راستای شعار سال تاکید کرد و گفت: هم اکنون بخش‌های مختلف در استان برای اجرای کردن شعار سال در حال فعالیت هستند و بحث اطلاع‌رسانی، بصیرت افزایی و آگاهی‌بخشی در زمینه این فعالیت‌ها بسیار مهم است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از ۳۱۰ تشکل مردم نهاد و سمن‌های چهارمحال و بختیاری با دریافت مجوز فعالیت خود را دنبال می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار