برگزاری رویداد‌های جدید کسب‌وکار در حوزه هوش مصنوعی در بام ایران

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری از برنامه‌ریزی برای برگزاری رویداد‌های کسب‌وکار جدید به صورت برخط با همکاری دانشگاه‌ها و پژوهش‌سرا‌های اداره کل آموزش و پرورش در استان خبر داد.

اسماعیل پیرعلی با اشاره به اینکه در دور اول سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری، از دو منبع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه ۴۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد، اظهار داشت: سهم سازمان برنامه و بودجه تخصیص و جذب شد، اما سهم ۵۰ درصدی معاونت علمی و فناوری تخصیص داده نشد، البته در سال جدید همچنان پیگیر مصوبه دور اول سفر هستیم.

وی افزود: در دور دوم سفر هشت میلیارد تومان برای زیرساخت اراضی واگذاری و توسعه پروژه‌های اصلی و متمم ساختمان شامل آزمایشگاه‌ها، فضای کلین روم، آی سی تی مصوب شد که پیگیر تخصیص این اعتبار نیز هستیم.

پیرعلی اضافه کرد: برنامه امسال براساس سیاست‌های ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شعار سال و شاخص‌های مدنظر در برنامه راهبردی تهیه شد که در حال نهایی شدن است در این برنامه به بخش‌های کمی در راستای جذب هسته‌ها و تیم‌های رشد و پیش رشد، شرکت‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان، مباحث کیفی شعار سال در راستای افزایش بهره‌وری شرکت‌های موجود برنامه‌ریزی می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی همچنین از برنامه‌ریزی برای برگزاری رویداد‌های کسب‌وکار جدید در حوزه‌های هوش مصنوعی، تولید محتوا، طراحی سایت و اپلیکیشن، برنامه‌نویسی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تبدیل ایده و ثبت اختراع به محصول و بازاریابی و فروش محصول به صورت برخط با همکاری دانشگاه‌ها و پژوهش‌سرا‌های آموزش وپرورش خبر داد و اضافه کرد: برگزاری این رویداد‌ها موجب آشنایی نسل جوان دانش آموزان ودانشجو یان با مشاغل جدید می‌شود، کما اینکه با توجه به شکل‌گیری کسب و کار‌های نو در دنیا براساس خلاقیت، نوآوری و دانش پایه باید برنامه‌ریزی‌ها برای نسل حال حاضر جامعه باتوجه به مجازی شدن بازار و اقتصاد در این راستا صورت گیرد.

پیرعلی بیان داشت: مردمی شدن اقتصاد به این معناست که بستری را برای شرایط جدید جامعه و متناسب با نیاز روز و گفتمان خود در حوزه دانش جدید فراهم کرد، مثلا برای تابستان برای برگزاری تور‌های فناوری، آموزش برنامه نویسی، برگزاری رویداد‌ها و ایجاد فرهنگ‌سازی در فضای گفتمان رسانه‌ای و اشتغال برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است، زیرا نگاه و نیاز نسل جدید به مشاغل جدید است و باید منجر به درآمد شود و از جذابیت خاصی برخوردار باشد که امیدواریم در پارک علم و فناوری با همکاری دانشگاه‌ها رسالت خود را که بر پایه شعار سال بوده انجام دهیم.

وی گفت: در حقیقت اقدامات و برنامه‌های مدنظر به لحاظ زیرساختی با استفاده از فضای فکری، نخبگی، سرمایه انسانی و دارایی‌های فکری در درازمدت می‌تواند امری بنیادی باشد، به طوری‌که جهت‌دهی مناسبی در خارج از حوزه‌های مختلف تولیدی صورت گیرد.

پیرعلی یادآور شد: در حال حاضر ۷۰ شرکت دانش بنیان، ۷۲ شرکت فناور و حدود ۹۰ هسته رشد و پیش رشد در استان وجود دارد که منجر به ایجاد اشتغال حدود ۱۰۳۰ نفر شده است، البته بیش از ۶۰ درصد این افراد دارای تحصیلات تکمیلی و اساتید دانشگاهی هستند که تحت حمایت پارک علم و فناوری فعالیت دارند.

وی بیان کرد: گردش مالی این شرکت‌ها حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است که تولیدات برخی از این شرکت‌ها در حوزه نرم افزاری و محصولات شیمیایی بوده و صادرات به کشور‌های عراق و پاکستان و آسیای میانه دارند، در مجموع فضا و اکوسیستمی پویا حاکم است که مورد حمایت و هدایت مسئولان استانی، دانشگا‌ها و آموزش و پرورش است، گرچه ایجاد فرهنگ حوزه کسب و کار و نوآوری به خصوص با اکوسیستم نوآوری و فناوری در میان مردم می‌تواند به توسعه استان کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار