رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زیرکوه:

از نزدیک شدن و شنا در سازه‌های آبخیزداری خودداری کنید

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زیرکوه با توجه به آبگیری سازه‌های آبخیزداری و بند‌های خاکی قدیمی، در خصوص نزدیک شدن و شنا در این سازه‌ها هشدار داد.

رجبی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زیرکوه گفت: با توجه به بارندگی‌های مطلوب بهار امسال اکثر سازه‌های آبخیزداری و نیز بند‌های خاکی قدیمی آبگیری شده که حجمی بالغ بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب آب را در خود جای داده است.

او افزود: از طرفی پر بودن مخازن سازه‌ها و اشباع بودن زمین از رطوبت و نیز پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر تداوم و شدت بارندگی‌ها در ادامه اردیبهشت ماه و فصل بهار لازم است مردم به این نکات توجه ویژه داشته باشند. 

رجبی یکی از نکات را خودداری از ورود و نزدیک شدن به مخازن سازه‌ها و اطراف آن با هدف شنا و ... عنوان کرد و ادامه داد: هیچ یک از سازه‌های آبخیزداری و بند‌های خاکی مستعد شنا نبوده و بسیار خطرناک است.


بیشتر بخوانید


 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زیرکوه تصریح کرد: همچنین افراد از بستن سر ریز بند‌های خاکی با هدف جمع شدن آب بیشتر خودداری کنند.

او اظهار کرد: از بستن لوله‌های خروجی سازه‌ها با چوب و سنگ نیز خودداری شود چرا که جریان اندک لوله‌های خروجی ضمن تخلیه رسوبات و لای به اراضی پایین دست و حق آبه‌های آن کمک می‌کند. 

رجبی از همه مردم زیرکوه خواست تا در صورت مشاهد هرگونه خسارت به سازه‌ها و یا جریان آب مشکوک مراتب را به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و سایر نهاد‌های مرتبط اعلام کنند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار