نیشابور رتبه نخست تولید شیر خام خراسان رضوی را دارد

فرماندار نیشابور گفت: این شهرستان با تولید ۱۷.۵ درصد از شیرخام خراسان رضوی، رتبه نخست تولید در این زمینه را دارا است.

مهدی دونده گفت: دامداران نیشابوری با داشتن ۶۱ هزار راس دام سنگین، سالانه ۲۲۶ هزار و ۲۲۵ تن شیر خام تولید می‌کنند.

وی گفت: تولید شیر در نیشابور بیشتر بوسیله واحدهای صنعتی انجام می شود و علت موفقیت شهرستان در تولید شیر خام نیز حضور موفق و پرتعداد واحدهای صنعتی تولید شیر و فرآورده های لبنی در این منطقه است.

فرماندار نیشابور ادامه داد: شرکتهای تعاونی خرید شیر خام از دامداران در تامین خوراک دام و کنستانتره با تولیدکنندگان همکاری دارند به گونه ای که بخشی از قیمت شیر خریداری شده با تحویل خوراک دام به تولیدکنندگان شیر تهاتر می شود لذا دامداران در این بخش گرفتار چالش نقدینگی نمی شوند.

دونده به تداوم توسعه واحدهای صنعتی تولید شیر در نیشابور اشاره و بیان کرد: به زودی یک واحد دامداری صنعتی به ظرفیت ۲ هزار راس دام سنگین در نیشابور افتتاح می شود که منطبق با شیوه های نوین دامداری صنعتی است.

وی، همچنین تعداد دام سبک این شهرستان را ۵۷۰ هزار راس عنوان کرد و گفت: نیشابور با تولید سالانه هفت هزار و ۵۷۷ تن گوشت قرمز، رتبه دوم استان در خصوص تولید گوشت قرمز را به خود اختصاص داده است.

شهرستان نیشابور در دو بخش سرولایت و مرکزی دارای چهار شهر "بار"، "خور"، چکنه و نیشابور و با ۳۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

برچسب ها: تولید شیر ، شیر خام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار