طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد

مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به اخذ پیش پروانه شهرک سوم پرنیان به مساحت ۷۶۲ هکتار در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: این طرح از سوی کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ابلاغ شده‌است.

حسین زنجیرانی فراهانی گفت: با صدور پیش پروانه شهرک سوم پرنیان، به‌زودی تفکیک اراضی برای واگذاری زمین در طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم بیان کرد: در شهرک پرنیان به متقاضیان نهضت ملی مسکن زمین به متراژ ۳۰۰ متر و به افراد واجد شرایط قانون جوانی جمعیت اراضی ۲۰۰ متری واگذار می‌شود.

زنجیرانی فراهانی با اشاره به روند آماده‌سازی شهرک اول و دوم پرنیان، عنوان کرد: با دستور استاندار قم، تامین برق کارگاهی در شهرک اول پرنیان باید با همکاری شرکت توزیع نیروی برق انجام گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به قرارگیری قم در بین ۲ استان برتر در نهضت ملی مسکن، ادامه داد: قم در تامین مسکن طرح نهضت ملی مسکن در رتبه نخست کشور قرار گرفته‌است.

او ادامه داد: با وجود اینکه سهمیه قم در طرح نهضت ملی مسکن احداث ۶۳ هزار واحد مسکونی بود؛ اما زمینه برای احداث بیش از ۷۰ هزار واحد در این استان فراهم شده‌است.

شهرک پرنیان به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن ساخت خانه‌های ویلایی در آن آغاز شده است.

در این سایت، ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی در طرح نهضت ملی و ۲۰۰ مترمربعی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده است. در فاز نخست این شهرک هفت هزار و ۵۰۰ واحد ویلایی احداث می‌شود.

شهرک پرنیان ظرفیت ۴۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد که در گام نخست در چهار شهرک ۵۲۶، ۶۰۰، ۷۶۲، ۶۱۲ هکتاری اجرایی خواهد شد که در فاز اول آن به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار طراحی و اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار