برگزاری اولین اردوی جهادی در مناطق روستایی و کم برخوردار کرمان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: اولین اردوی جهادی شبکه دامپزشکی امسال در منطقه روستایی و کم برخوردار روستای نهضت آباد کوهپایه برگزار شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: اولین اردوی جهادی شبکه دامپزشکی امسال در منطقه روستایی و کم برخوردار روستای نهضت آباد کوهپایه برگزار شد.

محمود زین الدینی افزود: در این اردوی جهادی تعداد ۱۰۰ راس گوسفند علیه بیماری تب مالت، ۵۰۰ راس گوسفند و بز علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، ۱۲ راس گاو علیه بیماری تب برفکی و ۱۲ قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شدند.
 
وی عنوان کرد: خدمات موثر و به موقع دامپزشکی می‌تواند علاوه بر پویایی شغل و کار در روستا، با انجام واکسیناسیون و پایش بیماری‌ها باعث حفظ جمعیت دامی که سرمایه اصلی روستاییان است شود.

زین الدینی با بیان اینکه برگزاری رزمایش‌های جهادی و ارائه خدمات رایگان دامپزشکی به دامداران و جامعه روستایی و عشایری یکی از مهمترین اهداف سازمان دامپزشکی به شمار می‌رود بیان کرد: خدمات رایگان ارائه شده با محوریت واکسیناسیون دام، سمپاشی اماکن دامی، ویزیت رایگان و آموزش چهره به چهره دامداران با هدف کنترل و پیشگیری بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، بهبود تولیدات دامی و توسعه و رشد اقتصادی در حوزه دامپروری انجام شده است.


وی با اشاره به اینکه مبارزه با بیماری‌های انگلی یکی از اهداف دامپزشکی در برگزاری اردو‌های جهادی می‌باشد گفت: در اولین اردوی جهادی در روستای نهضت آباد ۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع جایگاه و اماکن دامی سمپاشی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با بیان اینکه یکی از اهداف خطیر دامپزشکی حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی است گفت: با توجه به شعار سال ۱۴۰۳ بر اساس منویات مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید با مشارکت مردم، دامپزشکی با کار و مدیریت جهادی و مشارکت هر چه بیشتر مردم می‌تواند در تحقق شعار سال نقش آفرینی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار