اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود

رئیس سازمان مالیات گفت: در راستای تشویق‌های مالیاتی اصناف و کسبه تقسیط بلندمدت‌تر برای کسبه و فعالین اقتصادی که از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده می‌کنند در نظر گرفته شده است.

 سید هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در راستای خدمت رسانی به اصناف و کسبه و بازاریان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۰ برابر میز‌های خدمت ما افزایش یافته است گفت:  مسئله اصلی ما  استفاده از ظرفیت تبصره ماده ۱۰۰ برای انجام تکالیف و رویکرد در امور وصول مالیات از اصناف بوده که تمام سعی خود را انجام داده ایم که عدالت مالیاتی در بین اصناف برقرار شود و به سادگی و سهولت و سرعت تکالیف مربوط به اخذ مالیات صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به این رویکرد موفق شدیم احکام خوبی نسبت به گسترش ظرفیت تبصره ۱۰۰ اخذ کنیم به طوری که  سقف فروش در تبصره ماده ۱۰۰ را تا سقف ۱۸ میلیارد تومان رساندیم، بیش از ۳ برابر نسبت به سال گذشته  افزایش پیدا کرده است.

سبحانیان بیان کرد:  در راستای توسعه مشوق‌ها  تقسیط‌های بلند مدت  برای کسبه و فعالین اقتصادی که از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده می‌کنند  در نظر گرفته شده که این از موضوعات اصلی مطرح شده در جلسه با اصناف بوده و مقرر شده بخش نامه‌های تبصره ماده ۱۰۰ با نظر و مشارکت اصناف ارائه شود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: با توجه رویکرد‌های جدید مالیات ستانی به سمت سیستمی شدن مالیات در حرکت هستیم و در مراحل دادرسی به سمت استفاده از ضرایب کاهشی رفته ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
الوند قزوین اداره مالیات فقط از سر بازت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
افتضاحه وضعیت مالیات گرفتن مامور های مالیات اصلا جوابتو نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
روح اله محمدی
۲۳:۳۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
در حالیکه تولیدکننده ها و سرمایه گذاران را با مالیات له کردید دلالها واختلاسگران و کسانی که دزدی میکنن پول مردم وکشور را به راحتی به خارج منتقل میکنن و نئرن بعدا عشق و حالشون را میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
همش دروغه آنقدر بی حساب از مردم پول میگیرن که نگو تازه اعتراض هم میکنی خیلی راحت میگن برو جمع کن دستور دولته همه دارن ورشکست میشن اصلا ضریب مالیاتی اصناف درست محاسبه نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
لطفا آماری از مالیات مشاغل مختلف به تفکیک استانها ارائه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
با این روش اخذ مالیات فقط سرمایه گذاری در ایران محدود و سرمایه ها را از کشور فرار می دهند.اگر امروز چاره اندیشی نکنند فردا دیگر دیر شده و مردم عزیز را ناراضی و عاقبت خوبی هم ندارد. زندگی را برای مردم سخت‌تر نکنید.
آخرین اخبار