آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی

معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان از آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی خبر داد.

تورج صادقی گفت : صدها قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی بومی و مهاجر در تالاب بین‌المللی انزلی آشیانه سازی و تخم گذاری کردند.

وی اضافه کرد: برخی از پرندگان آبزی مانند پرستوهای دریایی تیره و کشیم بزرگ در غرب تالاب انزلی که از امنیت بیشتری برخوردار است، آشیانه سازی و تخم گذاری کردند و طی روزهای آتی به همراه جوجه‌های خود از لانه خارج می‌شوند.

صادقی افزود : وضعیت مطلوب زیستگاهی، امنیت حاکم و تغذیه مناسب در تالاب‌ بین المللی انزلی سبب جوجه‌آوری بسیاری از پرندگان آبزی و کنارآبزی دراین تالاب بین المللی شده است. وی از مردم و گردشگران خواست در این فصل که پرندگان مشغول لانه‌سازی و تخم‌گذاری هستند از ترددهای غیرضروری در نزدیکی کلونی های این پرندگان خودداری کنند و در صورت مشاهده افراد متخلف مراتب را به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.
کشیم بزرگ (نام علمی:  Podiceps major)  نام یک گونه از تیره کشیم است. این پرنده بودن در آب را به هر جای دیگر ترجیح می‌دهد و لانه خود را روی آب می‌سازد و هنگام فرار، به جای پرواز کردن، به زیر آب شیرجه می‌رود! کشیم بزرگ گیس‌پرهایی دارد که به سبب آن، گاه مرغابی شانه‌به‌سر نامیده می‌شود.

آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی

برچسب ها: تخم گذاری ، پرنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.