سیدافقهی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اگر جنگ غزه تمام شود کابینه نتانیاهو سقوط می‌کند/ اسرائیل دوباره سرپا نخواهد شد

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: نتانیاهو به خوبی می‌داند که اگر مذاکرات پایان جنگ در غزه به نتیجه برسد کابینه‌اش سقوط خواهد کرد.

سید هادی سید افقهی کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا درباره دلیل عدم تمایل نتانیاهو نسبت به پایان جنگ در غزه و آتش بس اظهار کرد:بنیامین نتانیاهو به خوبی می‌داند که اگر مذاکرات پایان جنگ در غزه به نتیجه برسد کابینه اش سقوط خواهد کرد.

او افزود: اگر اسرائیل به رفح حمله نکند و به حماس کوچکترین امتیازی بدهد جریان راست افراطی استعفا خواهد داد و به این ترتیب اکثریت کابینه نتانیاهو از بین خواهد رفت؛ بنابراین نتانیاهو به دلیل ترسی که از برخی اعضای کابینه خود دارد جنگ را ادامه می‌دهد.  

سید افقهی با بیان این که حماس از مواضع خود عقب نشینی نکرده است، گفت: نیرو‌های مقاومت خواستار آتش بس و ورود کمک‌های بشردوستانه هستند و بعد محقق شدن این مسائل درباره آزادی گروگان‌های صهیونیست مذاکره خواهند کرد.

کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد:اما نتانیاهو با کمال بی شرمی می‌خواهد در ابتدا درباره آزادی گروگان‌ها مذاکره کند که البته با دهن کجی مدعی است که در صورت آزادی اسرا هم به جنگ با حماس ادامه می‌دهد و قطعا با این روند نمی‌توان به مذاکرات آتش بس امیدوار بود.

او ادامه داد: نتانیاهو به خوبی می‌داند که فردای اعلام آتش بس محاکمه می‌شود و باید پاسخگوی افکار جهانیان باشد. چرا که دادگاه لاهه در حال تنطیم احضاریه برای نخست وزیر اسرائیل است، اما آمریکا مدعی است که دخالت دادگاه‌های بین المللی در جنگ فلسطین و اسرائیل جز وظایف این مراجع نیست که بسیار عجیب است.

کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: رژیم اسرائیل رو به افول است و هیچگاه سرپا نمی‌شود. جمهوری اسلامی ایران  یک سیلی به آنها زد، اما این رژیم هنوز نتوانسته تعادل خود را به دست بیاورد و حزب الله هم هر روز ضربات بیشتری به اسرائیل وارد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شوقی
۱۳:۰۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
آمریکا و اروپا و اسرائیل سیستم حکومتی آنان قائم به شخص نیست ، از کسی که استاد دانشگاه و کارشناس ارشد توقع دارم واقعی و منطقی تحلیل کند اوضاع سیاسی منطقه ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
نگران نباش یه کابینه دیگه قویتر میاد جاش
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۱:۳۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
شاید هم دمکرات ها بخواهند زیر پای نتانیاهو را خالی کنند
آخرین اخبار