صدور سند امامزاده بی بی خدیجه خاتون میبد

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک میبد گفت: با حل مشکلات چندین ساله امامزاده بی بی خدیجه خاتون (س) شهر میبد، سند مالکیت کاداستری این امامزاده صادر شد.

یوسف جعفری رئیس اداره ثبت اسناد و املاک میبد اظهار داشت: تثبیت مالکیت و صدورسند بهترین ابزار برای صیانت ازموقوفات و بقاع متبرکه است در همین راستا صدور اسناد مالکیت امامزاده‌ها و بقاع و همچنین اماکن موقوفه با جدیت در حال پیگیری است.

وی افزود: یکی از امامزاده‌هایی که همواره مورد توجه مردم شهرستان میبد بوده و هست امامزاده بی بی خدیجه خاتون میبد از فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) که در محله مهرجرد است با تلاش همکاران جهادی میبد در جهت مشکل چندین ساله آن، سند مالکیت این مکان مذهبی صادر شد.

امامزاده خدیجه خاتون بنای آرامگاهی است که بر روی مزار بی بی خدیجه از فرزندان امام موسی بن جعفر بنا گردیده و قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد. 

این بنا در جنوب بافت تاریخی مهرجرد و در کنار قبرستان و مدرسه تاریخی آن قرار داشته و ساختار آن از یک گنبدخانه مرکزی با صحن و ایوان و ورودی (شمالی) و یک دور رواق در سه راستای دیگر (شرق وغرب و جنوب) اجرا گردیده است.

 این امامزاده که به شماره ۲۵۲۹ و در تاریخ ۱۳۷۸/۹/۱۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در مرکز شهر میبد در تقاطع خیابان‌های طالقانی و شهید وحیدی واقع در محله مهرجرد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار