کاهش ۱۱ درصدی حوادث ناشی از کار در لرستان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به آموزش‌ها و ارتقای سطح ایمنی در واحد‌های اقتصادی، گفت: حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه ۱۱ درصد کاهش یافته است.

سید فرهاد ناصری‌نیا با بیان اینکه برای کنترل و کاهش حوادث ناشی از کار، انجام اقدامات لازم با هدف پیشگیری از این‌گونه حوادث لازم است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف و مسؤولیت‌های بازرسان کار، صیانت از نیروی کار و بررسی علمی و فنی حوادث ناشی از کار است که با بازرسی‌های دوره‌ای و موردی و ارائه آموزش‌ها، راهنمایی‌ها و تذکرات به‌موقع به کارگران و کارفرمایان، از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود. از این رو یکی از بهترین اقدامات و روش‌ها برای ایمن‌سازی محل کار به‌روزرسانی تجهیزات و آموزش‌های لازم است.

وی به بازرسی‌های انجام‌شده از واحد‌های کارگری در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۲ بازرسان کار با بازرسی‌های مستمر از واحد‌های اقتصادی استان با بیش از ۸۰۰۰ بازرسی به‌صورت دوره‌ای و موردی مسائل مهم ایمنی و بهداشت کار برای پیشگیری از حوادث ناشی از کار در دستور کار خود قرار دادند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به اهمیت بازرسی کار و جایگاه ویژه بازرسان در تحقق آرمان‌ها و اهداف وزارت متبوع اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده توسط بازرسان کار در آگاهی نیروی انسانی نسبت به عوامل تهدیدکننده در کار و شناسایی مکان‌های ناایمن در کارگاه‌ها، حوادث ناشی از کار در سال گذشته ۱۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش یافته است.

ناصری‌نیا آموزش‌های لازم درباره ایمنی و بهداشت کار را یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش حوادث در کار دانست و بیان کرد: کارشناسان این اداره کل در سال ۱۴۰۲، ۵۴۰۰ نفر ساعت آموزش‌های تخصصی و عمومی مرتبط با ایمنی و بهداشت کار به کارگران و کارفرمایان در استان ارائه کردند که این آموزش‌ها نسبت به مدت سال‌های گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته‌اند.

وی بیشترین حوادث ناشی از کار را در لرستان، در حوزه ساختمان‌سازی اعلام و اظهار کرد: مطابق ماده ۹۱ قانون کار هم کارفرمایان موظفند برای تأمین حفاظت و سلامت کارگران در محیط کار، وسایل و امکانات لازم ایمنی را تهیه کنند و در اختیار آنها قرار دهند. کارگران نیز ملزم به استفاده و نگهداری مناسب از تجهیزات محافظتی و بهداشت فردی و رعایت دستورالعمل‌های مربوط در محیط کار هستند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: هر مقدار ایمنی و بهداشت کار در واحد‌های اقتصادی به بهترین نحو رعایت شود، حوادث ناشی از کار کاهش می‌یابد و در نهایت، بهره‌وری و رونق تولید در کارگاه‌های استان بیشتر خواهد شد و سلامت کارگران که اولویت بر همه اینهاست، حفظ می‌شود.

برچسب ها: حادثه کار ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.