کاهش ۳۴ درصدی حوادث ناشی از کار در استان همدان

شعبانی گفت:با وجود کاهش ۳۴ درصدی حوادث ناشی از کار، پارسال در استان همدان، ۲۵ نفر جان خود را در این حوادث از دست داده اند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: پارسال ۲۸۵ حادثه کارگری در همدان رخ داده که منجر به فوت ۲۵ نفر شده با این وجود ۳۴ درصد از حوادث ناشی از کار استان در سال پیش کاهش یافته است.

یوسف شعبانی گفت: هم اکنون ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در بیش از ۲۴ هزار واحد تولیدی استان فعال هستند.

او با بیان اینکه شمار کارگران استان همدان ۹ هزار نفر افزایش داشته است، گفت: از مجموع کارگران استان ۲۶.۵ درصد شاغلان استان بخش کشاورزی، ۲۷.۵ درصد شاغلان بخش صنعت و ۴۳.۱۸ درصد شاغلان حوزه خدمات هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان به فعالیت ۲۵۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان همدان هم اشاره کرد و گفت: پارسال بازرسان بیش از ده هزار بازرسی دوره‌ای و موردی درباره مسائل مهم ایمنی و بهداشت کار، آگاهی نیروی انسانی نسبت به عوامل تهدید کننده در کار و شناسایی مکان‌های نا ایمن در کارگاه‌ها را برای پیشگیری از حوادث انجام دادند.

یوسف شعبانی با بیان اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در همدان مربوط به حوزه عمرانی است، گفت: مطابق ماده ۹۱ قانون کار، کارفرمایان موظف هستند برای تامین حفاظت و سلامت کارگران در محیط، وسایل و امکانات لازم ایمنی را تهیه کرده و در اختیار آنها قرار دهند و کارگران نیز ملزم به استفاده و نگهداری مناسب از تجهیزات محافظتی، بهداشت فردی و رعایت دستورالعمل‌های مربوطه در محیط کاری خود هستند.

هر ساله شماری از همدانی‌ها به علت حوادث ناشی از کار، جان خود را از دست می‌دهند؛ کارگرانی که برای به دست آوردن لقمه‌ای نان و گذران زندگی با اندک سهل انگاری و رعایت نکردن ایمنی محیط‌های کار دچار صدمات جبران ناپذیر و حتی مرگ می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.