اعطای تسهیلات ۳.۵ میلیارد ریالی به خسارت‌دیدگان حریق شفت

معاون بنیاد مسکن کشور گفت: تسهیلات ۳.۵ میلیارد ریالی به خسارت‌دیدگان آتش سوزی در امامزاده ابراهیم (ع) شفت پرداخت می‌شود.

مجید جودی، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در حاشیه بازدید از امامزاده ابراهیم (ع) شفت از پرداخت تسهیلات ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی با کارمزد ۵ درصد به خسارت‌دیدگان آتش سوزی در این شهرک گردشگری خبر داد.

به گفته او، در نخستین گام ارائه این تسهیلات به روستاییان آسیب دیده برای بازسازی واحدهایشان آغاز شده تا در مرحله بعد که مصوبات لازم برای پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات تکمیلی انجام شود.

معاون بنیاد مسکن کشور افزود: اینجا یکی از روستا‌های نادر است که در آن معیشت، زندگی و سکونت درهم آمیخته و مسکن صرفا برای سکونت نبوده و حکم معیشت را هم دارد لذا برقراری جریان زندگی و اقتصاد در این روستا را وظیفه خود دانسته و قبل از اخذ مصوبات لازم از هیئت دولت عملیات بازسازی در این روستا را آغاز می‌کنیم.

جودی تصریح کرد: عملیات نقشه برداری توسط بنیاد مسکن انجام شده و آواربرداری هم از فردا شروع می‌شود و شرایط دریافت این تسهیلات برای مردم خسارت دیده نیز فراهم شده است.

او گفت: مردم آسیب دیده می‌توانند به ازای هر واحد خسارت دیده این تسهیلات را دریافت کنند و بعد از اخذ سایر مصوبات برای کمک به آنان با همت و مشارکت آنان بازسازی این روستا ظرف ۶ تا ۷ ماه آینده به ثمر خواهد رسید.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: تسهیلات مسکن روستایی مصوب دولت به صورت ثبت زنجیره‌ای است به همین منظور اعلام کرده‌ایم بانکی که سخت‌گیری کمتری در پرداخت این تسهیلات دارد و ضمانت زنجیره‌ای را قبول می‌کند برای پرداخت این تسهیلات به ما اعلام شود.

به گفته جودی، در صورتی که استان گیلان در این بخش سهمیه اعتباری و تسهیلاتی نداشته باشد از سهمیه سایر استان‌های کم کرده و کمبود این استان را برطرف می‌کنیم.

بنیاد مسکن در واگذاری زمین‌های سنددار همکاری لازم را خواهد داشت

داریوش بلدی، معاون عمران و توسعه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور هم در این بازدید گفت: طرح هادی تهیه شده از این روستا دارای ضوابطی است و حد تفکیک در این روستا را ۱۲۰ متر مشخص کرده است که در کمیته مربوطه این پیشنهاد‌ها مورد بررسی قرار گرفته و بنیاد مسکن با آن موافقت خواهد کرد.

او افزود: در این کمیته باید حق تفکیک کمتر شود تا مردم بتوانند درجاسازی انجام دهند؛ در خصوص سند این روستا نیز در بازنگری انجام شده محدوده روستا حدود ۳۵ هکتار است که بنیاد مسکن سند ۱۶.۵ هکتار را از منابع طبیعی دریافت کرده است.

معاون بنیاد مسکن کشور تصریح کرد: هویت معماری و بافت چوبی این روستا از گذشته شکل گرفته بود، اما اگر بتوانیم ضوابط و آیین نامه‌ها (در شهر‌های بزرگ هم خانه‌ها به هم چسبیده و درز انقطاع ۴ تا ۵ سانتیمتر است) را در طراحی جدید این هویت بومی و اقلیمی رعایت کنیم از حوادث مشابه جلوگیری خواهد شد.

آتش‌سوزی هولناک منطقه امامزاده ابراهیم (ع) از توابع شهرستان شفت استان گیلان بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه رخ داد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.