دشت های سرخ لاله واژگون الیگودرز+ فیلم

دشت لاله‌های واژگون الیگودرز یا دشت دالانی الیگودرز از مقاصد دیدنی و پرطرفدار روستای دالانی لرستان در فصل بهار است.

دشت لاله‌های واژگون الیگودرز را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویشگاه‌ها و زیست بوم‌های لاله واژگون در جهان می‌شناسند.دامنه‌های زاگرس در فصل بهار لباسی از لاله‌های واژگون به تن می‌کنند که مناظر چشم‌نوازش دیدنی است. 
منطقه توریستی پربازدیدی است که زیبایی خاص آن موجب شده تا هر ساله شمار زیادی از گردشگران به سمت آن روانه شوند.این دشت زیبا مربوط به دوران چهارم زمین‌شناسی است و با شماره ۶۸۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در ارتفاعات اشترانکوه، دشت دالانی، یکی از مخازن ژنتیکی کشور، با ۲۹۰۰ هکتار وسعت قرار دارد. منطقه‌ای که زیبایی‌های بی‌بدیلش از آن مقصدی جذاب ساخته و مناظری چشم‌نواز را خلق کرده است. اینجا، در دشت لاله‌های واژگون الیگودرز. با آب شدن برف‌ها و شروع بهار، دامنه‌های زاگرس پوششی لاله‌گون با رنگ‌های زرد و سرخ به خود می‌گیرند؛ لاله‌هایی که برخی از آنها را به ندرت در جایی دیگر می‌بینید. در این منطقه هر ساله جشنواره لاله‌های واژگون هم برگزار می‌شود؛ که دیدن آن خالی از لطف نیست، اما یادمان باشد، توجه به نکات ضروری هنگام بازدید و عدم کندن گل‌ها راهی است برای حفظ این سرمایه طبیعی. همچنین شما می‌توانید علاوه بر دشت لاله‌های واژگون به دشت لاله دیگری که در در دامنه کوه پریز در شهر دورود قرار دارد نیز بروید؛ این دشت را با نام رزستان می‌شناسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.